Keskustan uudet työryhmät

Liitu kirkkaanvihreä-yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Osallistu ja vaikuta / Keskustan uudet työryhmät

Haku työryhmiin on päättynyt

Keskusta perustaa seuraavat työryhmät:

Eurooppa-työryhmä (puheenjohtaja Riikka Pakarinen)
-    tehtävänä Keskustan eurovaaliohjelman 2019 ja muiden Eurooppa-politiikkaa koskevien kantojen valmistelu.

Ruoka-ryhmä  (puheenjohtaja Eerikki Viljanen)

• tehtävänä linjauksen valmistelu suomalaisten elintarvikkeiden tuottajan ja kuluttajan aseman parantamiseksi sekä kotimaisen ruuantuotannon kannattavuuden vahvistamiseksi ja viennin lisäämiseksi.

Aluekehitystyöryhmä (puheenjohtaja Mauri Pekkarinen)

• tehtävänä aluekehityslinjauksen valmistelu (ml. keskitys, hajautus, kaupungistuminen, yhteiskuntarakenne)

Hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen työryhmä (puheenjohtaja Hannakaisa Heikkinen)

• tehtävänä valmistella linjaus hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi.

Köyhyystyöryhmä (puheenjohtaja Aila Paloniemi)

• tehtävänä linjauksen valmistelu sosiaaliturvan uudistamiseksi ja eriarvoisuuden vähentämiseksi.

Sisäisen turvallisuuden ja oikeuspolitiikan työryhmä (puheenjohtaja Antti Kurvinen; varapuheenjohtaja Markus Lohi vastuualueena oikeuspolitiikka)

• tehtävänä laajemman linjauksen valmistelu sisäisestä turvallisuudesta ja sen lisäksi alatyöryhmässä erillisen oikeuspoliittisen linjapaperin valmistelu.

Demokratia ja kansalaisyhteiskunta –työryhmä (puheenjohtaja Liisa Ansala)

• tehtävänä linjauksen valmistelu demokratian ja kansalaisyhteiskunnan vahvistamiseksi nopeasti kehittyvässä toimintaympäristössä.

Tietoyhteiskuntatyöryhmä (puheenjohtaja Kristo Lehtonen)

• tehtävänä linjauksen valmistelu digitalisaation, tietoverkkojen yms. mahdollisuuksien hyödyntämiseksi, verkkoympäristön turvallisuuden vahvistamiseksi ja muihin tietoyhteiskunnan haasteisiin vastaamiseksi.

Asuntotyöryhmä (puheenjohtaja Antti Kurvinen)

Jo aiemmin perustettu asuntotyöryhmä täydentää kokoonpanoaan uusilla jäsenillä.

***

Edellä mainitut työryhmät ja niiden työ on tärkeä osa Keskustan ohjelmallista valmistautumista vuoden 2019 eduskuntavaaleihin ja laajemminkin puolueen tulevaisuustyöhön.

Keskusta on julistanut avoimen haun näihin työryhmiin. Hakuaika on nyt päättynyt. Työryhmiin nimetyille ilmoitetaan valinnasta viimeistään marraskuussa 2017.  Muille hakeneille annetaan mahdollisuus osallistua työryhmien toimintaan sähköisen toiminta-alustan kautta tai muulla tavoin mahdollisuutena antaa palautetta työryhmän ohjelmaluonnoksiin.

__________
Lisätietoja: