Puoluevaltuusto Lahdessa

21. - 22.4.2018 FelmanniCampus

#Keskusta18 yläkuva iso.jpg

Suomen Keskusta rp:n puoluevaltuuston sääntömääräinen vuosikokous järjestettiin 21. - 22.4.2018 Lahdessa, FelmanniCampuksella.

Kokous päätti sääntöjen 20 §:n mukaiset vuosikokousasiat ja poliittiset kannanotot. Lisäksi puoluevaltuusto hyväksi maakuntavaalien ohjelman ja Euroopan parlamentin vaaleja 2019 koskevan vaalijärjestyksen, käsitteli uusimman periaateohjelmaluonnoksen ja puolueen sääntömuutoksen, piirin, kunnallisjärjestön ja paikallisyhdistyksen mallisääntöjä  sekä evästi valmistautumisessa maakuntavaaleihin, eduskuntavaaleihin ja Euroopan parlamentin vaaleihin.

Puoluevaltuuston valiokuntatyöskentely pohjautuu kuluneen kauden kolmeen pysyvään valiokuntaan. Poliittinen valiokunta, ohjelmavaliokunta ja järjestövaliokunta toimivat samalla kokoonpanolla valtuuston koko kaksivuotisen toimikauden.

Poliittinen valiokunta käsitteli puoluevaltuuston kokouksen kannanotot, ohjelmavaliokunta periaateohjelman ja maakuntavaaliohjelman luonnoksia, järjestövaliokunta puoluevaltuuston vuosikokoukselle kuuluvat sääntömääräiset asiat sekä valmistautumista tuleviin vaaleihin.

***

Puheenjohtaja Juha Sipilän linjapuhe puoluevaltuustossa, lue tästä linkistä puhe kokonaisuudessaan>>
"Sote-maku -uudistuksen vastustamiseen käytetään tällä hetkellä hurjan paljon energiaa. Me olemme taas oman energiamme suunnanneet muutokseen ja sen vuoksi keskustajohtoisilla alueilla ollaan valmiita muutokseen. Kun tämä vastustamisen energia saadaan käännettyä joka paikassa toimeenpanoon, uudistus menee vauhdilla maaliin.  "

Suomenmaan uutinen aiheesta>>

Juha-Sipilä-Tiles-iso-kuva.jpg

***
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen, lue tästä puhe kokonaisuudessaan>>:

"Keskustan on myös tulevaisuudessa oltava se puolue Suomessa, jolla on kanttia puolustaa kansanvaltaista päätöksentekoa, jossa me tulee ennen minää, joka sovittelee, ei revi ja joka rakentaa yhteistyötä, eikä lietso vastakkainasettelua, sanoi keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen Lahdessa keskustan puoluevaltuuston kokouksessa."

***
Lahden Lanunaukiolla puoluejohto ja ministerit yleisötapahtumassa. Äänessä olivat ensin Lahden Keskustan luottamushenkilöt ja kansanedustaja Martti Talja. Heidän jälkeensä vuoron saivat Keskustan puoluejohdon jäsenet. Keskustan ministereistä paikalla olivat Anne Berner, Jari Leppä Annika Saarikko, Anu Vehviläinen sekä Mika Lintilä.

jalkautuminen-Lahti-Tiles-iso-kuva.jpg

Sunnuntain päätöksiä:
Keskustan puoluevaltuuston poliittinen kannanotto:
Kasvun ja työn edellytyksiä on edelleen parannettava

Keskustan puoluevaltuuston poliittinen kannanotto:
Perusta kuntoon - Pienten lasten koulu tukemaan lasten oppipolun varhaisia vuosia

Kuvia, uutisia ja keskustelua puoluevaltuustosta: