Peräpohjolan Keskusta: Talouden vahvistuminen lisää hyvinvointia

Huolenpitäjäpinssi-yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Peräpohjola / Suomeksi / Uutiset ja tapahtumat / Uutisarkisto / Peräpohjolan Keskusta: Talouden vahvistuminen lisää hyvinvointia
7.10.2017 17:15

Keskustan Peräpohjolan piirin syyskokous tukee Sipilän työtä pääministerinä ja Keskustan puheenjohtajana.

Pääministeri Juha Sipilän johdolla hallitus on saanut Suomen nousuun. Kilpailukyky, työllisyys ja hyvinvointi  vahvistuvat vuosikymmenen taantuman jälkeen. Suomen kuntoon laittaminen keskustavetoisen hallitusohjelman toimenpitein etenee.

Presidentinvaalit ovat tärkeä osa kansanvaltaa. Niissä keskustellaan laajasti Suomen tulevaisuuden kannalta keskeisistä asioista. On kohtuullista läpivalaista kaikki ehdokkaat istuvaa presidenttiä myöten niin, että suomalaiset kuulevat, miten kukin ehdokkaista aikoo 100-vuotiaan Suomen turvallisuutta ja hyvinvointia edistää. Yhtään ääntä ei ole annettu, vaan jokaisen ehdokkaan on ansaittava ihmisten luottamus ja altistettava itsensä keskustelulle.

Peräpohjolan keskustalaiset tukevat seuraavaksi tasavallan presidentiksi Matti Vanhasta. Pitkäaikaisena pääministerinä ja kansanedustajana sekä nykyisenä eduskunnan ulkoasiainvaliokunnan puheenjohtajana Vanhasella on näkemystä ja kokemusta presidentin tehtävään. Hän on Suomen pitkäaikaisen, yhdessä sovitun ja suomalaisten enemmistön kannattaman ulko- ja turvallisuuspolitiikan linjan vakaa edustaja.

Vanhanen ymmärtää, että Suomi selviytyy levottomassa maailmassa kestävästi tekemällä järkevää kansainvälistä yhteistyötä, pitämällä omat asiamme kunnossa ja jokaisen suomalaisen mukana. Presidenttinä hän toimisi sosiaalisesti ja alueellisesti eheän ja hyvinvoivan Suomen puolesta.

Keskustan Peräpohjolan piirin syyskokous kannattaa maakunta- ja soteuudistusta, jossa tehdään työtä Lapin yhteisen edun, menestyksen ja hyvinvoinnin puolesta.   Suomi on alueittensa summa, jossa kaupungit ja maaseudut tarvitsevat toisiaan.  Olisi turmiollista kehittää pelkästään kasvukeskuksia.  On tärkeää pitää koko Suomi asuttuna ja vahvana sekä jokainen mukana aktiivisena toimijana yhteiskunnassa.

Piirikokous valitsi  vuodelle 2018 piirin puheenjohtajaksi Pekka Pelttarin (Tornio) sekä varapuheenjohtajiksi Teija Kannalan (Ylitornio) ja Jarmo Saariniemen (Keminmaa).  Piirihallitukseen valittiin Sari Keskitalo (Enontekiö), Kosti  Hietala (Muonio),  Pertti Palovaara (Kolari),  Eila Havela (Pello), Tuomas Mathlein (Pello), Tanja Joona (Ylitornio), Minna Säynäjänaho (Tornio), Antti Leinonen (Tornio),  Hanna Pesonen (Tervola), Ulla Miettunen (Kemi), Maritta Rissanen (Simo), Tuomo Marttila (Simo)

Tiedustelut
Pekka Pelttari