Turvallisuus

Turvallisuus on kokemus siitä, että elämä on hallinnassa. Syrjäytymisen ehkäisy ja oikeudenmukaisemman maailman rakentaminen ovat parhaita lääkkeitä turvattomuuteen.

Turvallisuutta rakennetaan niin arjen ympyröissä kuin kansainvälisillä areenoilla.

Poliisin, ambulanssin ja paloauton on tultava paikalle nopeasti hädän hetkellä asuinpaikasta riippumatta. Poliisi kuuluu joka pitäjään. Keskustan mielestä Suomeen on palkattava 650 uutta poliisia vuoteen 2023 mennessä.

Teemakuva_TURVALLISUUS_380px.jpgYksikään koti ei saa olla lähisuhdeväkivallan vaiettu vankila. Mielenterveys- ja päihdeongelmiin sekä perhe- ja parisuhdekriiseihin tarvitaan lisää matalan kynnyksen palveluja. Turvakotipaikkoja on oltava riittävästi.

Rikosten uhrien ja hänen omaistensa asemaa on edelleen parannettava. Tuloista riippumatta kaikilla on oltava mahdollisuus oikeuden hakemiseen tuomioistuimesta.

Pakolaisuuteen vastataan ensisijaisesti ratkaisemalla sen juurisyitä lähtömaissa. Suomen pitää auttaa maailman hädänalaisimpia ihmisiä myös hallitulla maahanmuutolla. Emme hyväksy minkäänlaista maahanmuuttojärjestelmän väärinkäyttöä. Jokaisen Suomeen tulijan on noudatettava maamme lakeja ja yhteiskunnan periaatteita.

___

Haluatko tutustua tarkemmin tähän aiheeseen? Lue lisää vaaliohjelmassa>>