Timo Kaunisto

MMM, maatalousyrittäjä, 50 v.
Loimaa

Olen 51-vuotias agronomi ja uuden ajan talonpoika Alastarolta, Varsinais-Suomesta. Olen Kaunistossa neljännen polven isäntä, viljelen kasvinviljelytilaa, jonka pihapiirissä kasvatetaan myös kananuorikoita ja tuotan lämpöä uusiutuvalla energialla. Lähistöllä oleva vanha kansakoulu tuli minun ja vaimoni Kirsin omistukseen vuosi sitten, sinne kaavailemme matkailutoimintaa. Aikuiset lapseni opiskelevat, kuten myös vaimoni ja itsekin olen harsinut yliopistollisia jatko-opintoja alkuun.

Työhistoriassani on tähän mennessä kolme vaihetta. Ensimmäinen koostuu toimittajan ja MTK:n tiedotuspäällikön töistä. Toinen on parikymmenvuotinen yrittäjäelämä ja kolmantena poliittinen elämä mm. keskustan kansanedustajana ja varapuheenjohtajana. Kaikki nämä ovat opettaneet minua tuntemaan alani, verkostoitumaan ja toimimaan kansainvälisillä areenoilla opettelemillani kielillä.

Luen mielelläni kaunokirjallisuutta ja poliittista historiaa, pelaan ikämiesfutista ja veteraanikiekkoa sarjatasolla ja juoksen pidempiä lenkkejä. Monipuolinen kulttuuri on lähellä sydäntäni, toimin myös Maaseudun Sivistysliiton puheenjohtajana.

ehdokas