Pystypäin vaalivuoteen

Risteily-Sipilä-yläkuva.jpg
Vuosi 2018 on pian paketissa. Olemme tehneet töitä hartiavoimin. Lämmin kiitos siitä jokaiselle teistä!

Suomen suunta on saatu käännettyä. Talous kasvaa. Kasvun hedelmistä saadaan nauttia erityisesti niissä perheissä, joissa on taas päästy kiinni työn syrjään. Yli 120 000 työllistä enemmän joka puolella Suomea on saavutus, josta voimme kaikki olla tyytyväisiä.

Olen iloinen myös siitä, että Suomen velkataakka on lopultakin saatu pienenemään. Tämä tarkoittaa parempaa tulevaisuutta ennen kaikkea lapsillemme ja lastenlapsillemme.

Hyvinvointiyhteiskunta pysyy pystyssä, kun pidämme julkisesta taloudesta hyvää huolta. Työ on vaatinut myös vaikeita päätöksiä. Kiitän näitä päätöksiä tehneitä kansanedustajiamme ja teitä jäseniä, jotka olette perustelleet ja puolustaneet ratkaisuja omassa lähipiirissänne.

Vaalivuoteen lähdemme puolustamaan oikeudenmukaisuutta ja ihmisten osallisuuden kokemusta. Vakaa julkinen talous antaa tähän mahdollisuuden.

Tärkeimpiä tavoitteitamme on perheiden parempi arki. Lapsiperheköyhyys nousee julkiseen keskusteluun erityisesti aina joulun aikaan, mutta se tuntuu monen suomalaisen perheen arjessa joka päivä. Tämän kirjeen mukana on kysely, jolla haluamme kuulla jäsentemme näkemykset siitä, mitkä asiat on korjattava kiireisimmin. Vastatkaa kyselyyn ja antakaa eväitä tuleviin ratkaisuihin!

Muista puolueista Keskustan erottaa se, että kannamme huolta koko Suomen ja kaikkien suomalaisten asioista. Suomi menestyy vain, kun kaikki suomalaiset asuinpaikkaan, elämäntilanteeseen tai varallisuuteen katsomatta pidetään mukana. Tämä on toinen keskeinen viestimme vaalivuoteen lähdettäessä.

Maailmanlaajuinen ilmastokokous päättyi juuri Puolassa. Siellä saatiin aikaan ratkaisuja, joiden avulla hillitsemme ilmastonmuutosta. Suomella ja Keskustalla on merkittävä rooli konkreettisten ehdotusten tekemisessä ja levittämisessä. Nostamme ilmastonmuutoksen torjunnan yhdeksi vaaliteemaksemme.

Puheenjohtajana tunnen usein riittämättömyyttä niiden odotusten ja toiveiden edessä, joita teillä kaikilla on. Voimaa saan siitä, että teemme töitä yhdessä – joukkueena. Tähän työhön kutsun Sinut myös jatkossa mukaan. Rakennetaan yhdessä entistä parempaa Suomea.

Toivotan Sinulle ja läheisillesi levollista joulun aikaa! Ajattelen, että materiaan keskittyvästä joulutohinasta huolimatta tärkeintä joulussa on lopulta rauhoittuminen ja yhdessäolo rakkaimpien kanssa. Joulu voi myös olla onneton juhla, vaikka kaikki olisi aineellisesti hyvin.

Antakaa aikaa toisillenne – perheillenne ja läheisillenne. Kehotan miettimään, onko ympärillänne ihmisiä, joille joulutervehdyksesi tai piipahduksesi kylässä merkkaisi elämässä erityisen paljon ja nujertaisi yksinäisyyden kokemusta.

Juha Sipilä