Keskustatoimijoiden blogi

Liisa Tonteri

Perhevapaita tulee kehittää edelleen

15.5.2019

Kirjoitan tätä blogi-tekstiä maanantai-iltana. Tänään on erityinen päivä. Niin kuin eilenkin oli. Eilen oli ensimmäinen oma äitienpäiväni. Sain kahvit sänkyyn ja onnittelut. Tosin pieni yhdeksänkuinen neiti ei ollut lainkaan sitä mieltä, että parasta mitä juuri nyt voisi olla, on loikoilla sängyssä äidin ja isän kanssa. Hän halusi takaisin olohuoneeseen, koska siellä voi seistä ja touhuta. Seisominen on nyt SE juttu!

• Heikki Koskela

EU:n armeija

23.4.2019

EU on sotilaallinen kääpiö, vaikka sillä on merkittävää sotatarviketeollisuutta. Näin ei tarvitsisi olla, koska miehistö olisi helposti saatavilla ja koulutettavissa.

• heli-blogikuva-crop-round.png
    Heli Lehtilä

Vastikkeettomalle perustulolle kyllä, kunhan asumistuki laitetaan romukoppaan

11.3.2019

Vaalikoneisiin vastaillessani olen sanonut kyllä vastikkeettomalle perustulolle. Se vapauttaisi tekemään, yrittämään ja toimimaan ilman tilitysvelvollisuutta erinäisille byrokraateille, ja tietysti vähentäisi niiden tarvetta ja korjaisi monta kannustinloukkua tästä maasta.

• timo-blogikuva.png
    Timo Kaunisto

Häme tarvitsee osaavia edunvalvojia

19.2.2019

Kanta-Hämeessä on totuttu luottamaan hyvään sijaintiin. Maakuntamme ydin on kasvukäytävällä, jossa asukkaiden ja yritysten määrän on ajateltu kasvavan kuin itsestään. Forssakin on erinomaisella paikalla kakkostien ja kymppitien risteyksessä, josta on loistoyhteydet kaikkiin suuriin kaupunkeihin. Numerot kertovat kuitenkin toista.

• haggman-johanna-crop.png
    Johanna Häggman

Eläkkeiden nosto täysin mahdollista käyttämällä eläkerahastoja

27.1.2019

Olisiko mahdollista, että eläkkeitä nostettaisiin käyttämällä eläkerahastoja. Kyllä. 20 vuoden aikana tähän tarvitaan 63 mrd. euroa eli rahastojen vuotuinen seitsemän mrd. euron tuotto kattaisi tämän.

• Juha Iso-Aho

Huomisen eväitä kokoamassa

9.8.2017

Kesä on ollut Suomessa ja myös puoluepolitiikassa hiljaiseloa. Kovin vähillä mietteillä ohitettiin muun muassa heinäkuun gallupit, joissa Keskustan kannatus oli tippunut alle 17 prosentin. Seppo Kääriäinen tiivisti olennaisen ongelman blogissaan: entiset eväät on syöty.