Keskustatoimijoiden blogi

Antero Suonpää

Mielivaltaa sähkönsiirroissa

9.4.2018

Elenian nimellä tunnettu sähkönsiirtoyhtiö on yksi esimerkki mielivaltaisesta hinnoittelusta yksityisiä kuluttajia kohtaan määritellessään palveluidensa hintoja. Oma oikeustajuni ei mitenkään voi sulattaa tilannetta, että minulle lähetetään laskuja, joiden vastikkeeksi en saa mitään.

• SLA.jpg
    Sirkka-Liisa Anttila

Politiikan kevät jälleen kiireinen – luvassa 129 hallituksen esitystä

2.2.2018

Politiikan keväästä on tulossa jälleen kiireinen. Hallitus antaa kevään aikana 129 hallituksen esitystä, joista 47 on kiireellisiä ja 28 menee varmasti perustuslakivaliokunnan käsittelyyn. Selontekoja on viisi. Hihat on käärittävä, sillä töitä on paljon!

Martti Mäenpää

Hyvinvointikeskus Sauvola - monen sukupolven kohtaamispaikka

25.1.2018

Hyvinvointikeskuksen suunnittelu alkoi 2014, monissa eri tilaisuuksissa kuunneltiin paikallisia asukkaita ja eri järjestöjä. Alkuun oli vääntöä hyvinvointikeskuksen paikasta, lopulta tontti löytyi S-marketin vierestä.

Johanna Häggman

Matti Vanhanen on paras ehdokas presidentiksi

16.1.2018

Matti Vanhanen on ehdokkaista ulkopolitiikan johtamisessa kokeinen ja asiantuntemuksessa paras! Seitsemän vuotta Suomen pääministerinä ja v. 2006 Suomen EU:n puheenjohtajuudenkin erinomaisesti hoitaneena, hän tuntee niin Venäjän Presidentti Putinin kuin EU:n ja muiden maiden päämiehet ja hänellä on heihin toimivat suhteet.

• Timo Silvan.jpg
    Timo Silván

Kävellen ja pyöräillen

15.1.2018

Valtiovalta on lanseeraamassa kansalaisille käpyohjelman! Mikäs se sitten on? Kannustaa kansalaisia käpyjen keräilyynkö!? Ei nyt sentään. Käpyohjelma rohkaisee ihmisiä kävelemään ja pyöräilemään enemmän.

• Juha Iso-Aho

Huomisen eväitä kokoamassa

9.8.2017

Kesä on ollut Suomessa ja myös puoluepolitiikassa hiljaiseloa. Kovin vähillä mietteillä ohitettiin muun muassa heinäkuun gallupit, joissa Keskustan kannatus oli tippunut alle 17 prosentin. Seppo Kääriäinen tiivisti olennaisen ongelman blogissaan: entiset eväät on syöty.