Keskustatoimijoiden blogi

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
  • heli-blogikuva-crop-round.png
    Heli Lehtilä

Vastikkeettomalle perustulolle kyllä, kunhan asumistuki laitetaan romukoppaan

11.3.2019

Vaalikoneisiin vastaillessani olen sanonut kyllä vastikkeettomalle perustulolle. Se vapauttaisi tekemään, yrittämään ja toimimaan ilman tilitysvelvollisuutta erinäisille byrokraateille, ja tietysti vähentäisi niiden tarvetta ja korjaisi monta kannustinloukkua tästä maasta.

• timo-blogikuva.png
    Timo Kaunisto

Häme tarvitsee osaavia edunvalvojia

19.2.2019

Kanta-Hämeessä on totuttu luottamaan hyvään sijaintiin. Maakuntamme ydin on kasvukäytävällä, jossa asukkaiden ja yritysten määrän on ajateltu kasvavan kuin itsestään. Forssakin on erinomaisella paikalla kakkostien ja kymppitien risteyksessä, josta on loistoyhteydet kaikkiin suuriin kaupunkeihin. Numerot kertovat kuitenkin toista.

• haggman-johanna-crop.png
    Johanna Häggman

Eläkkeiden nosto täysin mahdollista käyttämällä eläkerahastoja

27.1.2019

Olisiko mahdollista, että eläkkeitä nostettaisiin käyttämällä eläkerahastoja. Kyllä. 20 vuoden aikana tähän tarvitaan 63 mrd. euroa eli rahastojen vuotuinen seitsemän mrd. euron tuotto kattaisi tämän.

Antero Suonpää

Mielivaltaa sähkönsiirroissa

9.4.2018

Elenian nimellä tunnettu sähkönsiirtoyhtiö on yksi esimerkki mielivaltaisesta hinnoittelusta yksityisiä kuluttajia kohtaan määritellessään palveluidensa hintoja. Oma oikeustajuni ei mitenkään voi sulattaa tilannetta, että minulle lähetetään laskuja, joiden vastikkeeksi en saa mitään.

• Juha Iso-Aho

Huomisen eväitä kokoamassa

9.8.2017

Kesä on ollut Suomessa ja myös puoluepolitiikassa hiljaiseloa. Kovin vähillä mietteillä ohitettiin muun muassa heinäkuun gallupit, joissa Keskustan kannatus oli tippunut alle 17 prosentin. Seppo Kääriäinen tiivisti olennaisen ongelman blogissaan: entiset eväät on syöty.