Etelä-Savon Keskusta

Keskusta viestii

Uutisia

• Ala-Nissilä Olavi 244x300.jpg

Jotain tekemistä ja jotain, mitä toivoa!

17.12.2018

Keskustan kansanedustaja Olavi Ala-Nissilä siteerasi eduskuntapuheessaan ranskalaista laulajaa ja sanoi, että jokainen tarvitsisi elämässään kolmea asiaa: jotain tekemistä, jonkun jota rakastaa ja jotain mitä toivoa. Ala-Nissilä sanoi ensi vuoden budjetin palautekeskustelussa, että politiikalla on varmistettava, että jokaisella ihmisellä on hyvään elämään myös mahdollisuus.

• Valot-ja-sipilä-uutiskuva.jpg

Juha Sipilän blogikirjoitus: Suomi lyhentää velkaa kymmenen vuoden jälkeen

16.12.2018

Saimme kuluneella viikolla hyvän tiedon. Ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2008 Suomi maksaa velkaa pois. Velkaa lyhennetään liki miljardi euroa. Vaikka sattumaakin mahtuu mukaan, isossa kuvassa nopean velkaantumisen kääntyminen velan vähenemiseksi on harjoitetun talouspolitiikan ansiota.

• digi-uutiskuva.jpg

Ihmiset pidettävä mukana tietopolitiikassa

13.12.2018

Robotiikka, tekoäly ja digi auttavat meitä määrittelemään helposti vaikkapa sen, miten arvioidaan ihmisen elämänkaarta. Tietoja yhdistelemällä voidaan ennustaa sairastavuutta, hoitotarpeita, sosiaaliavun tarpeita. Tietopolitiikkaa tarvitaan siihen, miten tätä tietoa päätetään hankkia ja käyttää. Tätä korosti keskustan kansanedustaja Aila Paloniemi eduskunnassa käydyssä lähetekeskustelussa valtioneuvoston tietopoliittisesta selonteosta.

• Kaikkonen_4496.jpg

Kaikkonen liikenteen ilmastopolitiikan työryhmän ehdotuksista: Järkilinjalla eteenpäin!

13.12.2018

Ilmastonmuutoksen hillitseminen on lähivuosien tärkeimpiä tehtäviä myös täällä Suomessa.

• rekka-sähkölinja.jpg

Keskustan puoluehallitus: Suomessa ei ole tarvetta kieltää dieseliä

12.12.2018

Keskustan puoluehallitus ei näe perustetta kieltää dieseliä autojen polttoaineena. Puoluehallitus muistuttaa, että lähes kaikissa dieselautoissa voidaan käyttää sellaisenaan myös uusiutuvia biopolttoaineita.