Kainuun Keskusta

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta toivotus.jpg

Tervetuloa

Tervetuloa Keskustan Kainuun piirin sivuille. Sivuilta löydät uusimmat uutiset, tulevat tapahtumat sekä kaikki tarvittavat yhteystiedot piiriin, kunnallisjärjestöihin ja sisarjärjestöihin. Jos et ole vielä Keskustan jäsen voit liittyä jäseneksemme tämän sivuston kautta.

Uutisia Keskustasta
  • yleisökuva.jpeg

Keskusta siirtää puoluekokouksensa syyskuulle – myös puoluevaltuuston kokous lykkääntyy

26.3.2020

Keskustan puoluehallitus päätti siirtää sääntömääräisen puoluekokouksen kesäkuun alusta syyskuun alkuun. Kokous järjestetään 4.-6.9.2020 Oulussa.

• Leppä-Jari-VALTIONEUVOSTON-KUVAPANKKI--uutiskuva.jpg

Maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä: Ruuantuotanto toimii ja ruoka riittää

18.3.2020

Suomalainen ruokajärjestelmä toimii kaikissa olosuhteissa. Ruoka ei lopu kesken. Viljelijämme ovat bioturvan ammattilaisia ja huomioivat jo lähtökohtaisesti hygienian työssään. Koronavirus ei leviä eläinten tai elintarvikkeiden välityksellä. Kyse on ihmisten välisistä tartunnoista. Kotieläintiloilla voidaan siis keskittyä ruoan tuottamiseen. Maito, kananmunat ja eläimet voidaan noutaa tiloilta normaalisti.

• Kulmuni-Katri-VALTIONEUVOSTON-KUVAPANKKI-uutiskuva.jpg

Puheenjohtaja Katri Kulmuni: Vakava tilanne vaatii vastuun kantamista ja toisistamme välittämistä

18.3.2020

Tilanne on koronaepidemian vuoksi vakava. Emme voi tietää, kuinka pitkään kriisi kestää ja miten se vaikuttaa suomalaiseen yhteiskuntaan. Tärkeintä on pehmentää iskua, jonka kohteeksi ihmiset joutuvat.

• Kosonen-Hanna-VALTIONEUVOSTON-KUVA-uutiskuva-2020.jpg

Ministeri Hanna Kosonen: Luovien alojen, kulttuurin ja urheilun tukemiseksi etsitään keinoja

18.3.2020

Koronaviruksen hidastamiseksi tehtävät toimet aiheuttavat ahdinkoa luovilla aloilla, kulttuurin kentällä ja urheilussa. Esitysten, kilpailuiden, tapahtumien, näyttelyiden, kiertueiden, harrastustoiminnan ja muiden vastaavien toimien peruuntumisesta aiheutuu tappioita eri taiteenalojen ja urheilun toimijoille, yrityksille ja muille yhteisöille sekä toimialan ammatinharjoittajille.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Antti Kurvinen: Yhdessä selviämme tästä

18.3.2020

Tarvitsemme nyt kansallista yhtenäisyyttä ja lähimmäisen rakkautta. Autetaan naapureita silloin, kun he tukea tarvitsevat. Tuetaan omalla kuluttamisellamme suomalaisia yrityksiä ja yrittäjiä esimerkiksi ostamalla lahjakortteja tai asioimalla nettikaupassa.

• Kaikkonen-Antti-2020-uutiskuva.jpg

Antti Kaikkonen: Kovista ajoista selviämme yhdessä

17.3.2020

Korona-virus huolettaa ja vaikuttaa. Taudin tuloa meille ei ollut mahdollista estää, mutta me suomalaiset voimme tehdä paljon sen vaikutusten hillitsemiseksi. Pystymme puolustautumaan epidemiaa vastaan hidastamalla sen leviämistä. Tämä on tärkeää terveydenhuoltojärjestelmämme ja ihmishenkien varjelemiseksi.

• Lintilä-Mika-vakava-uutiskuva.jpg

Elinkeinoministeri Mika Lintilä: Seisomme yrittäjien rinnalla

16.3.2020

Koronatilanne Suomessa on huolestuttava monella tapaa. Tärkeintä tällä hetkellä on keskittyä ihmisten terveyteen ja hyvinvointiin. Samalla kuitenkin vaikutukset yritysten toimintaan ja sitä kautta yrittäjien sekä heidän työntekijöidensä hyvinvointiin ovat merkittävät. Tässä poikkeuksellisessa tilanteessa Keskusta seisoo yrittäjien rinnalla.