banneri_FB_SIVULLE.png

Tervetuloa Ruokolahden Keskustan sivuille!

Maakuntavaalien ehdokkaaksi.jpeg

"Suloisessa Suomessamme"

Keskusta valmistautuu maakuntavaaleihin Etelä-Karjalassa. Kun vaalien ajankohta selviää Keskustan maakuntavaalien ehdokaslistan tulee asettamaan Keskustan Karjalan piiri. Keskustan maakuntavaalien ehdokaslistalla tulee olemaan ehdokkaita Ruokolahdelta.

"Oisko maata armaampaa"

Vuodesta 2020 eteenpäin Etelä-Karjalan maakunnan on määrä vastata sosiaali- ja terveydenhuollosta, pelastustoimesta, ympäristöterveydenhuollosta, alueellisista kehittämistehtävistä ja elinkeinojen edistämisen tehtävistä, alueiden käytön ohjauksesta ja suunnittelusta sekä maakunnallisen identiteetin ja kulttuurin edistämisestä.

Tulevaisuuden ratkaisujen tekijöinä Etelä-Karjalan maakunnallisissa asioissa ovat vaaleilla valitut maakuntavaltuutetut. Kiinnostaako sinua yhteisten asioiden hoito, Ruokolahden sosiaali- ja terveysalan lähipalvelut ja Etelä-Karjalan maakunnan asiat? Miten kehittäisit maakuntaamme? Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä Ruokolahden Keskustan toimijoihin.

Keskustan tavoitteet Ruokolahdella

Keskustan Ruokolahden kunnallisjärjestö on linjannut tavoitteitteet        kunnallisvaalikaudeksi 2017-2021. Lue lisää.

Ruokolahti banneri.jpg

Suomen Keskustan viisi tavoitetta vuodelle 2025 ovat:

• Kodeissa voidaan hyvin, hyvinvointierot kapenevat
  • Suomi osaamisen ja uusien oppimisympäristöjen kärkimaaksi
  • Suomi julkisen sektorin johtamisen, byrokratian purkamisen, digitalisaation ja kokeilujen mallimaaksi
  • Suomi biotalouden, kiertotalouden ja kestävän kehityksen edelläkävijäksi
  • Koko Suomeen 200 000 työpaikkaa lisää, talous 2 prosentin kasvu-uralle työntekoa ja yrittäjyyttä vahvistamalla ja velaksi eläminen loppuu.

Pääministeri Juha Sipilän hallitusohjelma löytyy tästä.

Virtuaalitupailta (1).jpg

Tule mukaan!

Kunnassamme toimii kahdeksan paikallisyhdistystä. Ota rohkeasti yhteyttä lähimpään paikallisyhdistykseen ja tule mukaan vaikuttamaan yhteisiin asioihin.

Kunnallisjärjestön puheenjohtajana toimii Mirja Henttonen ja sihteerinä Anni Lifländer

Tavataan

Uutisia