Aila Paloniemi ehdolla eduskuntaan

Aila Paloniemi on ehdolla kevään 2019 eduskuntavaalissa Keskustan listalla

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg

Aila Paloniemi-2307 .jpg

Aila Paloniemi

Olen Paloniemen Aila Jyväskylästä, kahden aikuisen pojan äiti ja pienen Jalon onnellinen mummo. Toimin neljättä kautta kansanedustajana ja kuudetta kautta kaupunginvaltuutettuna.

Olen intohimoinen kansalaisyhteiskunnan puolustaja ja järjestöaktiivi. Minulla on kunnia toimia lastensäätiö Itlan valtuuskunnan puheenjohtajana ja Kirkon ulkomaanavun hallituksessa. Olen syvästi perehtynyt ulko-, turvallisuus- ja kehityspolitiikkaan. Minusta on tärkeää, että autamme myös köyhimmissä maissa asuvia ihmisiä jaloilleen.

Kokemusta vaikuttamisesta on karttunut roimasti. Haluan edelleen antaa panokseni keskisuomalaisten ja koko kansan hyväksi. Koen, että pitkäaikaisena edustajana minulla on vahvaa osaamista, ymmärrystä, sitkeyttä, yhteistyökykyä ja monipuoliset verkostot toimia kansanedustajan tehtävässä.

Politiikassa on tärkeintä oikeudenmukaisuus ja vastuullisuus. On pidettävä heidän äänensä kuuluvilla, jotka eivät siihen itse pysty. Tärkeää on parantaa esimerkiksi lasten, nuorten, perheiden ja ikäihmisten elämänlaatua. Se tarkoittaa oikea-aikaisia palveluja ja kokonaisvaltaista tukea. Suomen menestys perustuu laadukkaaseen koulutukseen ja sivistykseen. Ne pitää jatkossakin olla tasa-arvoisesti kaikkien saatavilla asuinpaikasta tai lompakon paksuudesta riippumatta.

Tutustu minuun ja ajatuksiini oheiselta videolta.

Ammatti: kansanedustaja, toimittaja
Kotipaikka: Jyväskylä
Koulutus: lastentarhanopettaja
Luottamustoimet: Jyväskylän kaupunginvaltuutettu, Perhehoitoliiton pj, Suomen Harrastajateatteriliiton pj, Jyväskylän ammattikorkeakoulu Oy:n hallituksen vpj, Lastensäätiö Itlan valtuuskunnan pj, Kirkon Ulkomaanavun hallituksen jäsen ja Teollisen yhteistyön rahasto Finnfundin hallintoneuvoston jäsen.
Yhteystiedot: www.ailapaloniemi.net, aila.paloniemi@eduskunta.fi ja p.09-432 3067