Joonas Könttä ehdolla eduskuntaan

Joonas Könttä on Keskustan eduskuntavaaliehdokas Keski-Suomessa kevään 2019 vaalissa

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg

Joonas Könttä Lenkkikuva.jpg

Joonas Könttä

Uskon aluepolitiikkaan, työntekoon ja koulutukseen, yrittäjyyteen, metsiin ja maaseutuun. Näiden asioiden ja koko Keski-Suomen puolustaja minä kansanedustajana olisin.

Jotta Keski-Suomi menestyy jatkossa, meidän on nostettava edunvalvontamme tasoa. On rehellistä myöntää, etteivät esimerkiksi liikenne- ja tietotekniikkayhteydet toimi kaikkialla Keski-Suomessa. Maataloudella menee surkeasti, eivätkä kaikki, kuten työttömät ja eläkeläiset, ole päässeet nauttimaan talouskasvusta.

Paljon on töitä edessä ja siksi olen ehdolla.

Viime eduskuntavaaleissa ajoin aluepolitiikan, työnteon ja koulutuksen, yrittäjyyden, metsien ja maaseudun asiaa. Tuloksena oli 2200 ääntä, eikä kansanedustajan tehtävä jäänyt kauas. Nyt haen valtakirjaa puolustaakseni Keski-Suomea.

Tarvitsemme uutta osaamista, tekoja ja työtä. Koko Keski-Suomen puolustamista.

Uskon yhteistyöhön ja joukkovoimaan. Tarvitsemme uudenlaista tekemistä. Tarvitsemme sukupolvenvaihdoksen ja uusia vastuunkantajia.

Tervetuloa mukaan kampanjaani! Katso esittelyvideoni tästä linkistä.

Ammatti: Virkamiesavustaja, diplomaatti
Kotipaikka: Jyväskylä
Koulutus: Yhteiskuntatieteiden maisteri, Venäjä-asiantuntija
Luottamustoimet: Jyväskylän kaupunginvaltuutettu, Keski-Suomen maakuntavaltuutettu, Jyväskylän Energian hallituksen jäsen