Europarlamenttivaalit 2019

suomenarvoisiatekoaj.png
Keskusta.fi / Pohjois-Pohjanmaa / Suomeksi / Europarlamenttivaalit 2019

Seuraavien europarlamenttivaalien vaalipäivä on 26.5.2019. Ennakkoon voi äänestää kotimaassa keskiviikosta tiistaihin 15.-21.5.2019 ja ulkomailla keskiviikosta lauantaihin 15.-18.5.2019. Europarlamenttivaaleissa Suomi on yhtenä vaalipiirinä. Tämä tarkoittaa, että vaalien ehdokkaat ovat ehdokkaina koko maassa ja äänestäjä voi äänestää ketä ehdokasta tahansa.

Keskusta asetti puoluevaltuuston kokouksessa Turussa marraskuun lopulla yksitoista ehdokasta vaaleihin, joista yksi on istuva MEPpimme, Mirja Vehkaperä.

mirjav.jpg

Kerrotko lyhyen esittelyn itsestäsi:
Olen Mirja Vehkaperä, Euroopan parlamentin pohjoisin jäsen Oulusta. Toimin kehitysvaliokunnan varapuheenjohtajana, jäsenenä EU:n Venäjä valtuuskunnassa sekä varajäsenenä ulkoasiainvaliokunnassa. Ennen meppiuraani työskentelin kansanedustajana 11 vuoden ajan. Koulutukseltani olen luokanopettaja. Työni lisäksi olen perheenäiti, kuntoliikkuja ja käsityöihminen.

Mitä Euroopan unioni merkitsee sinulle?
Rauhaa, vakautta, mahdollisuuksia, yhtenäisyyttä ja yhteistä tulevaisuutta.

Miksi pyrit EU-parlamenttiin?
Haluan olla vaikuttamassa isoihin kysymyksiin Eurooppapöydässä. Me voimme yhdessä ratkaista mm. ilmasto-, pakolais- ja kauppapolitiikan kysymyksiä. Olen innostunut työstäni.

MEPin ajatuksia löydät enemmän Mirjan kotisivuilta!