Uutiset ja tapahtumat

Keskusta.fi / Pohjois-Pohjanmaa / Suomeksi / Kunnat / Haapavesi / Uutiset ja tapahtumat

Tavataan

Uutisia

Lähde:
Haapavesi-lehti+
 | to 29.3.2018 klo 14:14

Rantakangasta, Ollilaa ja Seppää esitetään maakuntavaaliehdokkaiksi

Haapaveden Keskusta piti vuosikokouksen tiistaina 20.3. Kokouksessa oli mukana piirin uusi puheenjohtaja Jussi Ylitalo. Hän kertoi ajankohtaisista asioista, kuten maakuntavaaleista.

Viime vuoden toiminnassa keskeisellä sijalla olivat kuntavaalit. Kokous totesi, että vaalien myötä saatiin uusia jäseniä sekä uusia toimijoita yhdistykseen, ja että vaaleissa säilytettiin vakiintunut 17 valtuutetun asema.

Kokouksessa valittiin 18 henkilöä puoluekokousedustajaksi Sotkamon 8.–10.6.2018. Kuultiin myös selostus puoluekokouksen ennakkoasetelmista henkilövalintoihin sekä sääntö- ja periaateohjelman uudistukseen.

Keskusta järjesti 17.3. talviriehatapahtuman Aakonmajalla. Paikalla oli mukavasti väkeä ja vieraina puolueen varapuheenjohtaja kansanedustaja Katri Kulmuni ja kansanedustaja Juha Pylväs. Haapaveden Keskustalla on tarkoitus jatkossakin olla esillä erilaisissa tapahtumissa. Vuosikokous esittää Pohjois-Pohjanmaan piirille maakuntavaaliehdokkaiksi Päivi Ollilaa ja Diana Seppää. Lisäksi todettiin, että Haapaveden Keskusta on jo aikaisemmin viime vuonna esittänyt ehdokkaaksi kansanedustaja Antti Rantakangasta.

Kokous hyväksyi yksimielisesti viimevuoden tilinpäätöksen ja myönsi vastuuvapauden tilivelvollisille. Yksimielisyydellä hyväksyttiin niin vuoden toimintakertomus kuin valtuustoryhmän kertomus ja kuultiin selostus kirkkovaltuuston ryhmältä.

KUTSU

Keskustan Haapaveden paikallisyhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidetttiin ti 20.3.2018  kaupungintalolla.

Kokouksesesa käsiteltiin sääntömääräiset vuosikokousasiat ja nimettiin Päivi Ollila ja Diana Seppä maakuntavaaliehdokkaiksi. Todettiin, että Antti Rantakangas on nimetty ehdokkaaksi jo vuoden 2017 kokouksessa.

Kokouksessa mukana piirin uusi puheenjohtaja Jussi Ylitalo.

Keskustan Haapaveden paikallisyhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidettiin

ma 20.11.2017
Kokousalustajana toimivat kansanedustaja Antti Rantakangas ja Keskustan periaateohjelmasta Eija-Riitta Niinikoski.

-sääntömääräiset syyskokousasiat

*****

Keskustan presidenttiehdokas Matti Vanhanen vieraili Haapavedellä Pyhäinpäivänä la 4.11.2017 klo 12.00 Haapaveden nuorisotalolla.

Lisätietoa Matti Vanhasen ajatuksista löydät Matin nettisivuilta: http://mattivanhanen.fi/

****

Keskustan Haapaveden paikallisyhdistyksen ylimääräinen yleinen kokous pidettiin
ma 5.6.2017 kello 19.00 kaupungintalolla.
  Kokouksessa tehtiin ärjestöpäätös luottamushenkilövalinnoista kulevalle valtuustokaudelle

****

Keskustan Haapaveden paikallisyhdistyksen sääntömääräinen  vuosikokous pidettiin
ti 2.5.2017 kello 19.00 kaupungintalolla.
Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset vuosikokousasiat; hyväksyttiin vuosikertomukset ja tilinpäätös sekä myönnettiin vastuuvapaus tilivelvollisille.
Käsiteltiin myös kuntavaalitulosta ja valmisteltiin maakuntavaalien ehdokasasettelua.

Kiitos kaikille Keskustan ehdokkaita kuntavaaleissa äänestäneitä!

Keskustan lista sai yhteensä 1874 ääntä, ja valtuutettuja valtiiin 17. Suurimman äänimäärän 180 ääntä sai uusi valtuutettu Päivi Ollila.

Vaalitulokset löytyvät vaalit.fi sivulta
Tulokset

Ylen sivuston kuntavaalituloksetTupailta 21.10. klo 18.30

Tupailta pe 21.10. klo 18.30 Haapaveden Vatjusjärvellä, Eila ja Heikki Pitkälän kodissa. Osoite on Sillanpääntie 28, Vatjusjärvi.

Mukana kansanedustajat Antti Rantakangas ja Tapani Tölli.
Tervetuloa keskustelemaan ja kuuntelemaan.

Piirikokous Oulaisissa 12.11. klo 12, aluekokoukset klo 10
Piirin sääntömääräinen syyskokous pidetään lauantaina 12.11.2016 klo 12 alkaen Juho Oksan koululla Oulaisissa.

Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat: toimintasuunnitelma, talousarvio, puheenjohtajiston sekä piirihallituksen valinnat.
Ilmoittautuminen klo 9-11.30, aluekokoukset klo 10.

Haapaveden keskustan paikallisyhdistyksen ylimääräinen yleinen kokous

Pidetään to 2.6.2016 klo 19.00. Kahvit kello 18.30 kaupungintalolla. Kokouksen asiana on järjestöpäätöksen tekeminen uuden kaupunginvaltuuston puheenjohtajan valitsemiseksi.

Yhdistyksen jäsen,
tervetuloa vaikuttamaan!

Haapaveden Keskustan johtokunnan ja valtuustoryhmän yhteiskokous

Pidetään to 26.5.2016 klo 19.00 kaupungintalolla. Kokouksen asiana on pohjaehdotuksen tekeminen uuden kaupunginvaltuuston puheenjohtajan valitsemiseksi.

Haapaveden keskustan vuosikokous

Keskustan Haapaveden paikallisyhdistyksen vuosikokous pidettiin ma 4.4.2016.
Kokouksessa käsiteltiin ssääntömääräiset vuosikokousasiat, hyväksyttiin vuoden 2015 toimintakertomus ja tilinpäätös sekä kuntavaalisuunnitelma 2017.

Kokouksessa valittiin myös osa puoluekokousedustajista ensi kesän puoluekokoukseen. Varaedustajien osalta listaa täydennetään vielä 18.4. pidettävässä kokouksessa.

Kunnallisjärjestön ylimääräinen yleinen kokous

Kunnallisjärjesön ylimääräinen kokous pidettiin ti 29.12.2015.

Kokouksen asiana oli kunnallisjärjestön purkaminen, toisessa käsittelyssä, minkä kokous hyväksyi yksimielisesti. Lisäksi päätettiin tehtävien siiron yksityiskohdista. Aikaisempia kunnallisjärjestön tehtäviä hoitaa nyt pitäjä-paikallisyhdistykenä toimivaa Keskustan Haapaveden paikallisyhdistys.

Keskusta purkaa byrokratiaa

Maanantai-iltana 30.11. Haapaveden Keskusta piti historiallisen kokoussarjan, jonka tuloksena muodostettiin yksi koko pitäjän kattava Keskustan Haapaveden paikallisyhdistys ry.

Yhteisillä päätöksillä on syksyn aikana lakkautettu eri kylillä toimineet paikallisyhdistykset.

Tämän jälkeen ei enää tarvita erillistä kunnallisjärjestöäkään, vaan myös sen tehtävät siirtyvät uudelle "pitäjäyhdistykselle".

Uuden yhdistyksen henkilövalinnat vuodelle 2016 tehtiin yksimielisesti.

Johtokunnan puheenjohtajaksi valittiin Matti Tallgren, varapuheenjohtajaksi Helena Pitkälä, sihteeriksi Janne Mäkinen ja muiksi jäseniksi Heikki Halla-aho, Sauli Nissinen, Minna Rantakangas, Ronald von Schulmann ja Heino Vuorenmaa.  Lisäksi päätettiin johtokunnan kokouksiin kutsua edustajat myös muista lakkautetuista paikallisyhdistyksistä sekä valtuustoryhmän puheenjohtaja.  Toiminnantarkastajiksi valittiin Timo Ruuska ja Timo Suhonen, varalle Jouko Eskola ja Anri Kolehmainen.

Kansanedustaja Antti Rantakangas piti kokouksessa poliittisen katsauksen ja kertoi eduskunnan ajankohtaisista asioista ja niiden taustoista. Hän oli huolissaan valtionvelan kasvusta ja yhteiskunta-sopimuksen takkuilusta. Mahdollisuuksina hän näki maakuntahallinnon ja sote-uudistuksen eteenpäin- menon sekä biotalouden kehittämisen ja byrokratian purkamisen.