Osallistu ja vaikuta

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Pohjois-Pohjanmaa / Suomeksi / Osallistu ja vaikuta

Keskusta on Pohjois-Pohjanmaan maakunnan  suurin ja vaikutusvaltaisin poliittinen voima. Kun haluat tulla mukaan rakentamaan tasa-arvoisempaa ja oikeudenmukaisempaa Suomea ja entistä parempaa Pohjois-Pohjanmaata, ota yhteyttä oman kuntasi keskustalaisiin tai piiritoimistoon!

Me keskustalaisesti ajattelevat suomalaiset emme jätä kaveria pulaan ja pidämme kaikista huolta. Me teemme tunnollisesti työmme ja toivomme, että meitä kohdellaan reilusti työpaikalla. Me ajattelemme, että Suomea voidaan rakentaa vain työnteolla ja yrittämisellä.

Me välitämme ympäristöstä, kannatamme valinnanvapautta asumiseen ja lastenhoitoon ja haluamme kotimaassa kasvatettua turvallista ruokaa. Me edellytämme vakaata ja luotettavaa otetta niiltä, jotka vastaavat Suomen sisäisestä ja ulkoisesta turvallisuudesta. Haluamme, että asiat hoidetaan ylipäätään hyvin ilman turhaa kiihkoilua.

Keskustalaisen ajattelun perustana oleva vastuullinen vapaus on syvästi inhimillinen arvopohja, jolle tulevaisuus rakennetaan. Käytännössä se tarkoittaa, että yhteiskuntaa ei tarvitse huutaa apuun joka käänteessä. Keskustalainen ajattelu rakentuu voimakkaasti myönteisen yhteisöllisyyden varaan. Se luo turvallisuutta ja kunnioittaa ihmisen omia valintoja. Keskusta ei ole minä tai me, vaan minä ja me. Tässä ajattelussa Suomen Keskustalla on jo yli sadan vuoden perinne.

Sivuiltamme löydät Pohjois-Pohjanmaan vaikuttajien yhteystietoja. Oulussa sijaitseva piiritoimisto palvelee Keskustan jäseniä ja kaikkia Keskustasta kiinnostuneita. Piiritoimiston yhteystiedot löytyvät näiltä sivuilta.

Keskustalla on Pohjois-Pohjanmaalta seitsemän kansanedustajaa ja Oulun vaalipiirissä yhdeksän vaalipiirin 18 kansanedustajasta. Lisäksi Pohjois-Pohjanmaalta on Euroopan parlamentissa meppi Mirja Vehkaperä. Keskustan saama vahva kannatus osoittaa, että pohjois-pohjalaiset kokevat Keskustan ajavan itselleen tärkeitä asioita ihmisläheisellä tavalla.

Keskustan toiminnasta Pohjois-Pohjanmaalla vastaa Keskustan Pohjois-Pohjanmaan piiri, jonka toimialue on Pohjois-Pohjanmaan maakunta. Alueella on 30 kuntaa ja niistä jokaisessa Keskustalla on aktiivista toimintaa. Otathan rohkeasti yhteyttä!