Vauhtia ja yhtenäisyyttä Keskustan viestintään

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Järjestöaineisto / Vauhtia ja yhtenäisyyttä Keskustan viestintään
Vaaleista vähintään puolet on viestintää. Meille täällä puoluetoimistolla on tärkeää, että Keskusta-perhe lähtee vaaleihin hyvin valmistautuneena ja yhtenäisellä rintamalla. Vaaleissa Keskusta näyttää ja kuulostaa viestinnällisesti hyvältä, pätevältä ja luotettavalta.

Viestintään tarvitaan jokaista solua Keskustan ekosysteemissä – jokainen meistä yksittäisistä jäsenistäkin on viestijä!

Tämän kirjeen vinkeillä pääsette alkuun. Kerromme, mistä löytyvät oikeat logot, värit ja fontit. Neuvomme, miten käytät paikallisten ilmoitusten ja somekuvien tekemiseen uutta työkalua – GREDIÄ. Ja opastamme puolueen somekanavien käyttöön.

Yhtenäinen ilme

Värit ja fontit kuntoon

On ensiarvoisen tärkeää, että keskustalaiset yhdistykset ja järjestöt ovat tunnistettavia ja yhtenäisiä ilmeeltään. Tämä tarkoittaa yhteisesti käytettäviä fontteja ja värejä.

Löydät visuaalisen ohjeistuksen tarkemmin täältä>>

Oikealla logolla eteenpäin

Keskustan logo on tuttu kirkkaanvihreä apila. Vanhat logot tulee vaihtaa pois esimerkiksi Facebook-sivuilta.

Logon löydät täältä>>

Yhteinen ilme kaikkien käyttöön

Valmistelemme parhaillaan puolueen vaali-ilmettä, mutta sitä ennen (ja vaalien jälkeen!) käytämme Sotkamossa julkaistua ilmettä, jota ehdokkaat ja yhdistykset voivat halutessaan käyttää. Täältä linkistä saat esimerkiksi yhdistyksen Facebook-sivulle kansikuvan. Huomaathan, että kuvaa ei saa muokata eikä siitä saa irrottaa palasia – kuva on kokonaisuus.

Vanhat kampanjamateriaalit tai vaalitavarat kannattaa tässä vaiheessa arkistoida – lähdemme uudella otteella kohti tulevaa!

Gredi - työkalusi somekuvien ja lehtimainosten tekemiseen

Keskusta on ottanut käyttöön jäsenistölleen maksuttoman Gredi-ohjelman, jolla saa tehtyä helposti somekuvia ja lehtimainoksia. Käyttäminen on helppoa.

Grediin pääset täältä>>

Gredin opetusvideon löydät täältä>>

1.  Teetkö somekuvan vai lehtimainoksen? Klikkaa haluamaasi pohjaa täältä>>

2. Valitse se vaihtoehdoista tarkoitukseesi sopiva pohja.

3. Valitse taustalle sopiva kuva. Jos Gredin kuvapankissa ei ole valmiina kuvaa, jonka haluat voit ladata oman kuvan. Löydät Keskustan kuvapankin täältä>>
    Lataa haluamasi kuva koneellesi. Jos lataamasi kuva ei ole sopivan kokoinen, valitse ”lisätoiminnot” ja sen jälkeen ”rajaa”.

4. Täytä tekstit ohjelman ohjeiden mukaisesti. Suosi lyhyttä ja ytimekästä. Somekuvassa ei saa olla liikaa tekstiä.

5. Lataa valmis somekuva koneellesi ja julkaise se somessa  :)

Pari vinkkiä Gredin käyttöön somessa:

Facebook-ryhmä

Puoluetoimisto ylläpitää ehdokkaiden, kampanjatiimien ja muiden kampanjatoimijoiden Facebook-ryhmää, johon päivitämme vinkkejä ajankohtaisesta politiikasta, Keskustan terveisiä ja viestintävinkkejä. Ryhmä on tarkoitettu keskustalaiselle kampanjaväelle. Liittymisen yhteydessä esitettäviin kysymyksiin on vastattava – vinkkaathan sen myös omalle vaaliväellesi!

Seuraathan Keskustaa jo somessa?

Apuja viestintään?

Välitäthän tätä viestiä kaikille heille, jotka sinun järjestössäsi tai yhdistyksessäsi viestivät. Keskustan viestintätiimi vastaa mielellään järjestöjen viestintää koskeviin kysymyksiin! Ota rohkeasti yhteyttä poliittiseen suunnittelijaan Sonja Huttuseen sähköpostilla sonja.huttunen@keskusta.fi tai puhelimitse 050 388 0010.