Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa

Keskustan eduskuntaryhmän tunnus

Keskustan eduskuntaryhmän kesäkokous pidetään tiistaista keskiviikkoon 23. – 24.8.2022 Porissa. Kesäkokouksen yhteydessä on kansanedustajien tutustumiskäyntejä ja yleisötapahtumia Satakunnassa.

Kokouspaikka on Porin Promenadikeskuksen Promenadisali (Yrjönkatu 27).

Kesäkokouksessa käsitellään ajankohtaista politiikkaa, valtion ensi vuoden budjettia sekä tulevia eduskuntavaaleja.

Eduskuntaryhmän ja puolueen puheenjohtajat pitävät poliittiset katsauksensa tiistaina 23.8. klo 10-. Medialla on mahdollisuus seurata puheita. Puheet striimataan myös suorana verkossa Keskustan Facebookissa ja nettisivuilla.

Eduskuntaryhmän ja puolueen johtoa sekä Keskustan ministereitä ja kansanedustajia on median käytettävissä kommentointiin ja haastatteluihin tiistaina 23.8. klo 13- lounaan yhteydessä.

Kesäkokouksen tiedotustilaisuus pidetään keskiviikkona 24.8. klo 13.30- Promenadisalissa.

Kansanedustajat tekevät kesäkokouksen yhteydessä tiistaina 23.8. klo 14.15- tutustumiskäyntejä satakuntalaisiin yrityksiin ja yhteisöihin ja ovat niiden jälkeen yleisön tavattavissa Keskustan yleisötapahtumissa Eurassa, Kankaanpäässä, Porissa Raumalla.

Akkreditoitumiset maanantaihin 15.8. mennessä eduskuntaryhmän kansliaan stiina.selin@eduskunta.fi. Matka- ja majoitusvaraukset hoidetaan itse.

Lisätietoja: poliittinen asiantuntija, viestintävastaava Matti Mönttinen, puhelin 045 136 3416, matti.monttinen@eduskunta.fi

Ohjelma ja aikataulu

(muutosvarauksin)

Tiistai 23.8.

klo 8 – 10 Pori, ilmoittautuminen kokouspaikalla Promenadisalin aulassa, 1. krs, pressikortti esitettävä

klo 9- Aamukahvi Promenadisalin aulassa

klo 10- Kesäkokous alkaa Promenadisalissa
Eduskuntaryhmän puheenjohtajan ja puolueen puheenjohtajan puheet
Medialle avoin osuus, puheet striimataan suorana Keskustan Facebookissa ja nettisivuilla

klo 11- Kesäkokous jatkuu Promenadisalissa (suljetuin ovin)

klo 13- Lounas Promenadisalin aulassa
mahdollisuus haastatteluihin ja kommentointiin

klo 14.15- Kansanedustajien tutustumiskäyntejä Satakunnassa

klo 17- Keskustan yleisötapahtumat Satakunnassa

Eura, K-Supermarket, kuuntelemassa ja keskustelemassa mm. puolustusministeri Antti Kaikkonen
Kankaanpää, tori, kuuntelemassa ja keskustelemassa mm. elinkeinoministeri Mika Lintilä
Pori, tori, kuuntelemassa ja keskustelemassa mm. puheenjohtaja Annika Saarikko ja maa- ja metsätalousministeri Antti Kurvinen
Rauma, Vanhan Rauman tori, kuuntelemassa ja keskustelemassa mm. eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs ja tiede- ja kulttuuriministeri Petri Honkonen

klo 20 – Pori, kaupungin isännöimä vastaanotto kesäkokouksen osallistujille ja medialle kaupungintalolla (Hallituskatu 12)

Keskiviikko 24.8.

klo 9- Kesäkokous jatkuu Promenadisalissa (suljetuin ovin)

klo 11- Satakuntaliiton lounas Promenadisalin aulassa

klo 12- Kesäkokous jatkuu Promenadisalissa (suljetuin ovin)

klo 13.30 Kesäkokous päättyy
Tiedotustilaisuus Promenadisalissa

Mikä muuttuu yrittäjien eläkelaissa? Yrittäjien eläkelain (YEL) uudistus etenee. Huolet on kuultu. Mikä laissa muuttuu? Keskustelemassa eduskunnan sosiaali- ja terveysvaliokunnan puheenjohtaja, Keskustan varapuheenjohtaja Markus Lohi, valiokunnan jäsenet, kansanedustajat Hanna-Leena Mattila ja Pekka Aittakumpu sekä Mikro- ja yksinyrittäjät ry:n puheenjohtaja Liisa Hanén ja Suomen Yrittäjien työmarkkina-asioiden päällikkö Harri Hellstén.
30.11.2022 / K-Studio
Eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kalli: Luontoa pitää suojella – omaisuuden suoja pitää turvata ja kustannukset jakaa oikeudenmukaisesti
Luonnon tilan parantaminen on yhteinen asia, ja siihen tarvitaan jokaista. Ihmisten omaisuuden suojan pitää kuitenkin toteutua kaikissa oloissa. Luonnonsuojelun kustannusten tulee jakaantua oikeudenmukaisesti. Hallituksen esityksessä näin ei ollut ja osa omaisuuden suojaa heikentävistä ja kustannuksia epäoikeudenmukaisesti kohdentavista seurauksista kävi ilmi vasta eduskuntakäsittelyn aikana.
29.11.2022 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
Keskustan puoluevaltuusto vaatii järkeä ennallistamisasetukseen
EU:n luonnonvarapolitiikkaan tarvitaan järkeä ja kokonaiskestävyyttä. EU:ssa esitetty uusi ennallistamisasetus on suomalaiselle veronmaksajalle äärettömän kallis, huonosti valmisteltu ja epäoikeudenmukainen.
27.11.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaTapahtumatKeskustan eduskuntaryhmän kesäkokous 23. – 24.8. Porissa ja Satakunnassa