Nyt liippaa läheltä. Tule mukaan!

Keskustan kansanedustajat, ministerit ja puoluejohto ovat perjantaista maanantaihin 26. – 29.11. yli 100 tapahtumassa kautta maakuntien keskustelemassa lähipalvelujen vahvistamisesta.

– Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyspalvelut rakennetaan nyt. Ihmisten toiveet ja huolet pitää kuulla ja ottaa huomioon, kun sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistusta aletaan toteuttaa.

– Lääkäriin pitää päästä ja hoitoa saada tasa-arvoisesti koko Suomessa. Palvelujen pitää olla lähellä ihmisiä niin, että jokaisessa kunnassa on vähintään yksi sote-asema. Yhdellä yhteydenotolla pitää päästä oikea-aikaiseen hoitoon, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.

Pylvään mukaan kansanedustajat, ministerit ja puoluejohto haluavat kuulla myös sosiaali- ja terveyspalveluissa työskentelevien näkemyksiä tulevaisuudesta.

– Henkilöstölle pitää saada parempi työarki ja työpaikka. Hoitajat, lääkärit ja muut hoito- ja hoiva-alan ammattilaiset läheisineen tarvitsevat varmuutta elämäänsä pitkään jatkuneen epävarmuuden jälkeen.

Kansanedustajat, ministerit ja puoluejohto ovat tapahtumissa myös median tavattavissa. Ohessa on kooste tapahtumista.

Ajantasaisimmat tiedot ovat täällä: www.keskusta.fi/lähellä

Keskustan varapuheenjohtaja Honkonen: Nykyiset väylät kuntoon vai rahat uusiin miljardihankkeisiin?
Tammikuun uutispommista vastasivat liikenne- ja viestintäministeriö sekä valtiovarainministeriö, joiden asiantuntijaselvitys tyrmää miljardien uudet ratahankkeet. Tuoreet tiedot kertovat, että superkalliit uudet yhteydet eivät maksaisi itseään takaisin, eivät juuri säästäisi ihmisten aikaa, ja olisivat ilmastopäästöiltään tuhoisia sadan vuoden ajan.
5.2.2023 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaTapahtumatNyt liippaa läheltä. Tule mukaan!