Nyt liippaa läheltä. Tule mukaan!

Keskustan kansanedustajat, ministerit ja puoluejohto ovat perjantaista maanantaihin 26. – 29.11. yli 100 tapahtumassa kautta maakuntien keskustelemassa lähipalvelujen vahvistamisesta.

– Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyspalvelut rakennetaan nyt. Ihmisten toiveet ja huolet pitää kuulla ja ottaa huomioon, kun sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistusta aletaan toteuttaa.

– Lääkäriin pitää päästä ja hoitoa saada tasa-arvoisesti koko Suomessa. Palvelujen pitää olla lähellä ihmisiä niin, että jokaisessa kunnassa on vähintään yksi sote-asema. Yhdellä yhteydenotolla pitää päästä oikea-aikaiseen hoitoon, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.

Pylvään mukaan kansanedustajat, ministerit ja puoluejohto haluavat kuulla myös sosiaali- ja terveyspalveluissa työskentelevien näkemyksiä tulevaisuudesta.

– Henkilöstölle pitää saada parempi työarki ja työpaikka. Hoitajat, lääkärit ja muut hoito- ja hoiva-alan ammattilaiset läheisineen tarvitsevat varmuutta elämäänsä pitkään jatkuneen epävarmuuden jälkeen.

Kansanedustajat, ministerit ja puoluejohto ovat tapahtumissa myös median tavattavissa. Ohessa on kooste tapahtumista.

Ajantasaisimmat tiedot ovat täällä: www.keskusta.fi/lähellä

Keskustan Pakarinen: Black Fridayn kaltaiset kerskakulutuspäivät kuuluisivat historiaan
Keskusta suhtautuu kriittisesti ”Black Fridayn” kaltaisiin markkinointikampanjoihin, joiden perimmäinen tavoite on saada ihmiset ostamaan mahdollisimman paljon miettimättä todellisia tarpeitaan. Keskusta kannattaa kohtuullisempaa kulutusta, joka onnistuu mm. vaatimalla parempaa laatua tuotteilta, suosimalla aineettomia ja luovan talouden hyödykkeitä sekä tekemällä enemmän tuotteita Suomessa.
26.11.2021 / Uutiset
K-studion aiheena Apu lähellä ihmistä eli mitkä ovat soten lähipalvelujen toteuttamisen ratkaisut. Vieraina Keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko ja Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymän toimitusjohtaja Marina Erhola.
25.11.2021 / K-Studio
Matti Vanhanen: Hybridivaikuttamisen edessä Suomen on oltava toimintakykyinen
Keskustan kanta on selvä. Meidän on huolehdittava siitä, että lainsäädäntömme on kunnossa erilaisten riskien hallitsemiseksi. Meillä on aina oltava itsellämme viimesijainen ratkaisuvalta, miten toimimme rajoillamme.
24.11.2021 / Blogit ja ryhmäpuheenvuorot
EtusivuAjankohtaistaTapahtumatNyt liippaa läheltä. Tule mukaan!