Nyt liippaa läheltä. Tule mukaan!

Keskustan kansanedustajat, ministerit ja puoluejohto ovat perjantaista maanantaihin 26. – 29.11. yli 100 tapahtumassa kautta maakuntien keskustelemassa lähipalvelujen vahvistamisesta.

– Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyspalvelut rakennetaan nyt. Ihmisten toiveet ja huolet pitää kuulla ja ottaa huomioon, kun sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistusta aletaan toteuttaa.

– Lääkäriin pitää päästä ja hoitoa saada tasa-arvoisesti koko Suomessa. Palvelujen pitää olla lähellä ihmisiä niin, että jokaisessa kunnassa on vähintään yksi sote-asema. Yhdellä yhteydenotolla pitää päästä oikea-aikaiseen hoitoon, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Juha Pylväs sanoo.

Pylvään mukaan kansanedustajat, ministerit ja puoluejohto haluavat kuulla myös sosiaali- ja terveyspalveluissa työskentelevien näkemyksiä tulevaisuudesta.

– Henkilöstölle pitää saada parempi työarki ja työpaikka. Hoitajat, lääkärit ja muut hoito- ja hoiva-alan ammattilaiset läheisineen tarvitsevat varmuutta elämäänsä pitkään jatkuneen epävarmuuden jälkeen.

Kansanedustajat, ministerit ja puoluejohto ovat tapahtumissa myös median tavattavissa. Ohessa on kooste tapahtumista.

Ajantasaisimmat tiedot ovat täällä: www.keskusta.fi/lähellä

Keskusta päivitti työperäisen maahanmuuton linjaansa
Suomi tarvitsee työperäistä maahanmuuttoa. Työperäistä maahanmuuttoa koskevien prosessien tulee olla nopeita ja tänne saapuvien erialojen osaajien on saatava lupa-asiat kuntoon viivyttelemättä. Keskusta esittää, että työperäinen maahanmuutto eriytetään maahanmuuttovirastosta sujuvan käsittelyn turvaamiseksi kaikissa olosuhteissa.
20.5.2022 / Uutiset
Olethan muistanut jo ilmoittautua puoluekokoukseen? Edessä mm. jännittävät varapuheenjohtajavaalit, joihin K-studio ottaa etunojaa jo tulevana torstaina. Haastateltavana Keskustan varapuheenjohtajaehdokkaista Petri Honkonen, Aleksi Sandroos, Markus Lohi, Mikko Savola ja Riikka Pakarinen.
19.5.2022 / K-Studio
Keskustan luontolinjaus - kohti uutta luontosuhdetta ja kulutuksen kohtuullistamista
Keskusta on julkistanut Keskustavihreä Suomi – kohti uutta luontosuhdetta  -linjauksensa. Puolue katsoo, että ilmastonmuutos, luontokato ja jatkuva kaupungistuminen vaativat uutta luontosuhdetta. Kulutus on irrotettava kertakäyttökulttuurista ja tavaroiden elinkaarta on parannettava.
19.5.2022 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaTapahtumatNyt liippaa läheltä. Tule mukaan!