Meille kaikille turvallinen tulevaisuus.

Venäjän hyökkäys Ukrainaan järkyttää. Se on väärin. Se on tuomittava. Inhimillinen hätä on valtava ja tuho lohduton. Sota lähellä Euroopassa pelottaa. Moni miettii, miten meidän käy. Toivomme kaikki saavamme elää turvallista arkea, rauhassa.

Suomeen ei kohdistu välitöntä uhkaa. Puolustuksemme on kunnossa ja vahvistamme sitä edelleen. Teemme yhteistyötä moneen suuntaan. Olemme valmistautuneita ja valppaita. Moni asia turvallisuutemme kannalta on kuitenkin muuttunut. Osa ehkä pysyvästi. Olemme suomalaisina uuden edessä. Yksi sanoo, että nyt Natoon ja äkkiä. Toinen epäröi. Kolmannen mielestä Suomen linjaa ei pidä muuttaa.  Kaikki mielipiteet ovat yhtä oikeutettuja.

Asiat eivät ole mustavalkoisia. Ja turvallisuus on paljon muutakin. Turvallisuus on sitä, että oma puolustuksemme pysyy vahvana. Se on sitä, että taloutemme on kunnossa ja että yhteiskuntamme on ehyt ja oikeudenmukainen. Se on sitä, että hallinto ja päätöksenteko toimivat ja ihmisten ääni  kuuluu. Turvallisuus on sitä, että meillä on ruokaa ja energiaa omasta takaa. Kotimaasta. Turvallisuus on kokonaisuus. Siitä meidän pitää yhdessä käydä keskustelu.

Meille kaikille turvallinen tulevaisuus rakentuu kestävästi keskustelun kautta. Ratkaisut näissä asioissa pitää tehdä vakaasti harkiten, tosiasioiden pohjalta. Sen me suomalaiset olemme aina osanneet. Myös nyt tehtävien valintojen pitää kestää aikaa. Ja ennen muuta olla sellaisia, joiden takana voimme jokainen seistä. Keskustelua käyvät päättäjät, mutta siihen pitää olla mahdollisuus myös jokaisella suomalaisella. Siksi me Keskustassa kutsumme sinut keskustelemaan näistä asioista.

Järjestämme keväällä tapahtumia eri puolilla Suomea. Niissä voit saada tietoa, kertoa oman näkemyksesi, kuulla mitä mieltä muut ovat ja mitä me Keskustassa ajattelemme. Katso tapahtumat lähelläsi näiltä sivuilta tai seuraa ilmoittelua lehdissä ja tule mukaan!

Voimme olla eri mieltä, mutta turvallinen Suomi on yhteinen asia.

Keskustan eduskuntaryhmän logo

Annika Saarikon puhe puoluevaltuuston kokouksesta

Menneet UTP-tapahtumat

Torstai 10.3. klo 15.00
Helsingin Keskustan Facebook-sivut
Keskustelemassa piirin puheenjohtaja Harriet Lonka ja Ulkopoliittisen instituutin asiantuntija Pete Piirainen.
Katso tästä ›

Maanantai 14.3. klo 18.00
Kansallismuseon Auditorio, Mannerheimintie 34, Helsinki
Keskustelua virittävät Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen, eduskunnan puhemies Matti Vanhanen ja kansanedustajat Jouni Ovaska ja Mikko Savola. Tervetuloa seuraamaan tilaisuutta paikan päälle tai suoraa lähetystä alle olevasta linkistä.
Katso tästä ›

Lauantai 19.3. klo 13
Kittilän kunnantalo, valtuustosali, Valtatie 15, Kittilä
Keskustelemassa eduskunnan puhemies Matti Vanhanen.

Keskiviikko 23.3. klo 17.30–18.15
Riihimäen lukio, auditorio, Koulukatu 5, Riihimäki
Keskustelemassa Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen ja kansanedustaja Hilkka Kemppi.

Torstai 24.3. klo 19-20.30
Salon kaupungintalo, valtuustosali, Tehdaskatu 2, Salo
Keskustelemassa kansanedustaja Jouni Ovaska.

Maanantai 28.3. klo 16
Pakkalan sali, Oulun kaupunginkirjasto, Kaarlenväylä 3, Oulu
Keskustelemassa puolustusministeri Antti Kaikkonen ja kansanedustajat Pekka Aittakumpu ja Mikko Kinnunen.

Ti 29.3. klo 19
Liedon kunnantalo, valtuustosali, Kirkkotie 13, Lieto
Keskustelemassa Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen ja kansanedustaja Mikko Savola.

Perjantai 1.4. klo 18.00-20
Scandic Kajanus, Koskikatu 3, Kajaani
Keskustelemassa Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen ja kansanedustajat Anu Vehviläinen ja Tuomas Kettunen.

Lauantai 2.4. klo 13.30-15.30
Carelicumin auditorio, Koskikatu 5, Joensuu
Keskustelemassa kansanedustaja Anu Vehviläinen ja Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.

Torstai 7.4. klo 18.00
Sellon kirjasto, Viaporintori, Espoo
Keskustelemassa Keskustan puheenjohtaja, valtiovarainministeri Annika Saarikko, puolustusministeri Antti Kaikkonen, eduskunnan puhemies Matti Vanhanen, Keskustan varapuheenjohtaja, Espoon kaupunginvaltuutettu Riikka Pakarinen ja kansanedustaja Mikko Savola.

Sunnuntai 10.4. klo 14
Vaakuna Pori, Kallela-sali, Gallen-Kallelankatu 7, Pori
Keskustelemassa eduskunnan puhemies Matti Vanhanen ja Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja, kansanedustaja Eeva Kalli.

Keskiviikko 20.4. klo 18
Humania, Keskussairaalantie 4, Savonlinna
Keskustelemassa Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Petri Honkonen
ja kansanedustaja Hanna Kosonen.

Torstai 21.4. klo 18
Kangasniemen kunnantalo, Kangasniemi-sali, Otto Mannisen tie 2, Kangasniemi
Keskustelemassa Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.

Lauantai 23.4. klo 13
Aleksinkulma, Aleksanterinkatu 9, Oulu
Keskustelemassa kansanedustajat Pekka Aittakumpu, Katri Kulmuni, Hanna-Leena Mattila ja Juha Sipilä.

Lauantai 23.4. klo 13-14.30
Jyväskylän kaupunginkirjasto, Wolmarinsali, Vapaudenkatu 39–41, Jyväskylä
Keskustelemassa eduskunnan puhemies Matti Vanhanen ja kansanedustajat Anne Kalmari ja Joonas Könttä. Tilaisuuden vetäjänä toimii puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

Sunnuntai 24.4. klo 11.30
Iisalmen Raatihuone, Kauppakatu 22, Iisalmi
Keskustelemassa kansanedustaja, ulkoasiainvaliokunnan jäsen Anu Vehviläinen, puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen ja VTT Seppo Kääriäinen.

Sunnuntai 24.4. klo 14
Lahden kaupunginkirjasto, auditorio, Kirkkokatu 31, Lahti
Keskustelemassa eduskunnan puhemies Matti Vanhanen ja kansanedustaja Hilkka Kemppi.

Sunnuntai 24.4. klo 15
Kuopion muotoiluakatemia, Piispankatu 8, Kuopio
Keskustelemassa kansanedustaja, ulkoasiainvaliokunnan jäsen Anu Vehviläinen ja puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen.

Sunnuntai 24.4. klo 16.30
Kouvola-talon Honka-Sali, Varuskuntakatu 11, Kouvola
Keskustelemassa eduskunnan puhemies Matti Vanhanen.

Keskiviikko 27.4. klo 18
Mediwestin auditorio, Koskenalantie 16, Seinäjoki
Keskustelemassa kansanedustajat Pasi Kivisaari ja Mikko Savola sekä Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.

Torstai 28.4. klo 17-18
Keskustan puoluetoimisto, Apollonkatu 11 A, Helsinki
Keskustelemassa Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen ja Tampereen yliopiston kansainvälisen politiikan professori ja Helsingin yliopiston tutkijakollegiumin johtaja Tuomas Forsberg.

Perjantai 29.4. klo 18
Lappeenrannan kaupungintalon valtuustosali, Lappeenranta
Keskustelemassa Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen.

Perjantai 6.5.
Pirkanmaa (Tarkka aika ja paikka varmistuvat myöhemmin)
Keskustelemassa kansanedustajat Arto Pirttikoski ja Mikko Savola.

Tiistai 10.5. klo 17
Sodan ja rauhan keskus Muisti, Mikkeli
Keskustelemassa maanpuolustuskoulutusyhdistyksen toiminnanjohtaja prikaatikenraali Antti Lehtisalo, maavoimien komentajan tehtävistä hiljattain reserviin siirtynyt kenraaliluutnantti Petri Hulkko ja kansanedustaja Jari Leppä.
Lue lisää Mikkelin Keskustan Facebook-sivulta.

Perjantai 13.5. klo 16.00
Kempeleen nuorisoseura, Kirkkotie 19, Kempele
Keskustelemassa kansanedustajat Pekka Aittakumpu, Mikko Kinnunen ja Mikko Savola.

Perjantai 13.5. klo 20.00
Nivalan nuorisoseura, Laitapuhto 9, Nivala
Keskustelemassa kansanedustajat Mikko Kinnunen ja Mikko Savola.

EtusivuAjankohtaistaTurvallinen tulevaisuus