Olen 35-vuotias Nurmijärven Klaukkalassa asuva perheenisä. Perheeseen kuuluvat vaimo, kolme tytärtä ja pari belgianpaimenkoiraa. Vanhin lapsista on yläkoulussa ja nuorin neljännellä.
Koulutukseltani olen diplomi-insinööri. Töissä olen keski-suuressa konepajayhtiössä business controllerina.
Omasta kunnasta, läheltä, pitää jatkossakin saada palvelut, joita kuntalaiset käyttävät säännöllisesti. On kyse sitten neuvolapalveluista, lääkärinvastaanotoista, laboratoriokokeista tai hammaslääkäristä, etäisyys palveluun ei voi tulla esteeksi palvelun käyttämisessä. Keski-Uudenmaan alueella tulee huomioida joukkoliikenne, joka rajoittaa osaa kuntalaisista käyttämästä palvelua naapurikunnan puolelta.
Palveluihin tulee päästä silloin kuin sitä tarvitsee, on kyse sitten akuutista tai kiireettömästä palvelun tarpeesta. Erityisesti akuuttien palveluiden osalta takaisinsoittopalvelun tulee toimia niin, että voi luottaa, että palveluun pääse takaisinsoittopalvelun kautta.
Osaava ja motivoitunut henkilöstö on sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottamisessa avainasemassa. Henkilöstön hyvinvointi ja työssä viihtyminen sekä jaksaminen näkyvät suoraan palveluiden käyttäjille välittömänä asiakaskokemuksena tai laajemmin esimerkiksi palvelun saatavuutena. Jotta henkilöstö voi hyvin ja on motivoitunutta, tarvitaan ammattitaitoista johtamista organisaation eri tasoilla.
Henkilöstön hyvinvointi on myös tärkeää henkilöstön saatavuuden suhteen, joka on haasteena sote-alalla.