Tanja Stormbom

Keski-Uudenmaan hyvinvointialue, Nurmijärvi
lakiasiainpäällikkö, 39

Olen 39-vuotias valtiolla työskentelevä juristi sekä Nurmijärven kunnan varavaltuutettu ja elinvoimalautakunnan varapuheenjohtaja. Olen sote-veteraani työskennellen sote-uudistuksen parissa kolmen eri hallituksen aikana kolmen eri valtion organisaation palveluksessa. Minulla on virkataustaa sosiaali- ja terveysministeriössä, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella (THL) sekä valtiovarainministeriössä mm. julkisen hallinnon ICT-osastolla. Lisäksi olen työskennellyt yksityisellä sosiaali- ja terveyssektorilla juristina sekä mm. valtio-omisteisen sote-yhtiön omistajaohjaustehtävissä. Harrastan vapaa-ajallani monipuolisesti urheilua kuten ratsastusta, joogaa, melontaa, kuntosalia ja uintia. Lisäksi teen vapaaehtoistöitä niin kädet savessa kuin mm. usean yhdistyksen hallitustehtävissä.

Vaaliteemat

Jokaisessa Keski-Uudenmaan kunnassa tulee olla vähintään yksi terveyskeskus

Väkirikkaissa monikeskuksisissa kunnissa väestöpohjaa riittää 2-3 terveysasemalle. Kun asukas tietää oman terveysasemansa, sen yhteystiedot ja tavoittaa sieltä nopeasti omahoitajansa, on palvelu ennakoitavaa ja luotettavaa

Helppokäyttöiset digipalvelut ja -ajanvaraukset täydentävät ja nopeuttavat palveluja

Kaikki eivät halua käyttää digipalveluja ja heille tulee olla myös muita asiointikanavia. Nykyiset keski-ikäiset ovat kuitenkin käyttäneet tietokoneita koko aikuisikänsä, joten halukkaille helppokäyttöiset ajanvaraus-, laboratorio-, etälääkäri- jne. palvelut ovat erinomainen täydentävä lisä palveluihin.

Henkilöstöä tulee kuulla muutosjohtamisen oppien mukaisesti oman työnsä parhaina asiantuntijoina

Suomalainen sote-henkilöstö on korkeasti koulutettua ja motivoitunutta. Muutoksessa heidän kuulemisensa on tärkeämpää kuin koskaan