Ari Arvela

Pirkanmaan vaalipiiri, Vesilahti
Yrittäjä, maanviljelijä, 65

Olen Ari Arvela, kohta 65 vuotias yrittäjä / maanvljelijä Vesilahdesta. Toiminut yrittäjänä 30-vuotta, henkilöliikenneyrittäjänä. Luottamustehtäviä on hoitanut yli 30-vuotta; kunnallisella sektorilla ollut valtuutettuna, kunnanhallituksen, tarkastuslautakunnan puheenjohtajana, nyt valtuuston puheenjohtajana. maakunnallisia tehtäviä ollut Tampereen kaupunkiseudun seutuhallitus, PsHp:n valtuustossa, Pirkanmaan yrittäjien vaikutusvaliokunnassa, Narvan Metsästysseuran puheenjohtajana yli 30-vuotta, Metsästäjäliiton Pohjois-Hämeen tilin/toiminnantarkastajana yli 20-vuota. Harrastan musiikkia, avantouintia, metsästystä.

Vaaliteemat

Turvallinen Arki

Meidän jokaisen turvallisuuden tunne on pidettävä riittävän korkealla tasolla, jotta voimme rauhallisin mielin elää Suomessamme. Tärkeä on osata auttaa ja puuttua nuorten pahoinvointiin, kiusaamiseen.

Hyvät liikenneyhteydet

Lisätään liikenneturvallisuutta kunnostamalla tieverkostoa, myös alemman tieverkoston osuudella. Meidän on löydettävä ratkaisuja polttoaineiden korotuksien ja vakuutusmaksujen nousujen rajoittamiseen.

Maistuva lähiruoka

Kotimainen ruoka ja lähiruoka on avainasemassa meidän Suomalaisten jokapäiväisessä arjessa. On ensiarvoisen tärkeää vaalia ja luoda edellytykset tämän toteutumiseen nyt ja huomisen elinvoimanja jaksamisen suhteen. Meidän on huolehdittava sukupolvenvaihdokseen liittyvien rahoitusjärjestelmien helpottamiseen, kannustaa nuoria ja vanhempiakin alkutuotannon jatkamisessakin.