Arto Pirttilahti

Pirkanmaan vaalipiiri, Mänttä-Vilppula
Kansanedustaja, agrologi, 60

Kolmannen kauden kansanedustajana olen toiminut useissa valiokunnissa. Tämän kauden olen vastannut keskustaryhmälle valtiontalouden asioista valtionvarojenvaliokunnan varapuheenjohtajana. Suuressa valiokunnassa olen ollut linjaamassa Suomen kantaa EU-asioissa ja tulevaisuusvaliokunnassa olemme pohtineet asioita kahden-kolmen hallituskauden päähän. Olen ollut myös parlamentaarisissa Liikenne-12 ja TKI-työryhmissä rakentamassa pohjaa yli vaalikautiselle kehittämiselle.
Perheeseeni kuuluu vaimo ja kolme aikuista lasta. Asumme Pohjaslahden kylässä Mänttä-Vilppulan taidekaupungissa. Maaseudun kehittäminen on myös vapaa-ajan harrastukseni. Työurallani olen toiminut kuntien yhteistyön, yrittäjyyden ja aluekehittämisen parissa.
Vapaa-aikana teen kotitilani metsätöitä ja harrastan vanhoja ajoneuvoja. Liikunta ja luonnossa kulkeminen sekä moottoripyöräily ovat mieluisia harrastuksiani.
Yhteisten asioiden hoitaminen innostaa minua. Olen valmis jatkamaan neljännelle kaudelle eduskunnassa.

Vaaliteemat

Turvallisuus

Ulkoiseen ja sisäiseen turvallisuuteen panostaminen, arjen turvan varmistaminen kaikille, omavaraisuudesta vahvistaminen mm. kotimaisessa ruuassa ja energiassa, tiet ja rautatiet kuntoon.

Talous

Julkisen talouden tasapainottaminen, hyvinvointialueiden talous hallintaan palveluista tinkimättä.

Tulevaisuus

Uutta työtä, toimeentuloa ja elinvoimaa TKI-rahoituksen ja yhteistyön kannustamana, kestävä metsien käyttö ja maatalous puolustaen omaisuuden suojaa ja toiminnan taloutta.