Pertti Hakanen

Pirkanmaan vaalipiiri, Sastamala
Ministerin erityisavustaja, järjestöpäällikkö, 54

Olen 53-vuotias kolmen aikuisen lapsen isä ja opistoupseeri (yliluutnantti evp.) Sastamalasta. Työkokemukseni on vahvaa näyttöä kokonaisturvallisuuden osaamisesta. Tällä hetkellä työskentelen maatalousministerin erityisavustajana, mutta kokemusta löytyy myös MTK:n järjestöpäällikkönä, kansanedustajana, opistoupseerina sekä maatalousyrittäjänä.

Luottamustehtävissä olen toiminut mm. MTK:n johtokunnassa, Karjalan Liiton puheenjohtajana, Pirkanmaan aluevaltuutettuna sekä Sastamalan kaupunginvaltuutettuna (tällä hetkellä kaupunginhallituksen puheenjohtajana).

Minulta löytyy siten kokemusta eduskuntatyöstä sekä kokemusta ja tahtoa oman seutukunnan ja maakunnan asukkaiden ja yrittäjien toimintaedellytysten kehittämiseksi, unohtamatta koko Suomen etua.

Vaaliteemat

Huoltovarmuus

Huoltovarmuus on kansalaisoikeus ja keskeisin osa sitä on ruokaturva. Puhdas ja turvallinen ruoka sekä kannattava elintarviketalous on turvattava tuleville sukupolville. Maa- ja metsätalous on myös merkittävä ratkaisujen tarjoaja ilmastonmuutokseen sopeuduttaessa.

Puolustuskyky

Puolustuskyvyn tulee turvata alueellinen koskemattomuus ja antaa kansakunnalle oikeus kriisittömään tulevaisuuteen.

Henkinen kriisinkestävyys

Henkinen kriisinkestävyys rakentuu turvallisen arjen kautta, jossa perheet ja yhteisöllisyys ovat avainasemassa. Yhteiskunnan tulee tukea perheiden omia valintoja ja joustaa elämäntilanteiden mukaan.