Juha Kantola

Satakunnan vaalipiiri, Pori
maanmittausinsinööri (AMK), 44

Olen 43-vuotias maanmittausinsinööri Porin Söörmarkusta. Juureni ovat Keski-Suomessa, minkä kuulee varmasti vieläkin puheestani. Muutimme vaimoni kanssa opiskelujemme perässä Rovaniemelle, minkä jälkeen 17 vuotta sitten päätimme asettua pomarkkulaislähtöisen vaimoni juurille Satakuntaan.

Työskentelen Maanmittauslaitoksella eri tehtävissä tehden lähinnä maanmittaustoimituksia. Satakunta ja satakuntalaiset ihmiset ovat tulleet minulle työssäni hyvin tutuiksi. Maanomistus tieasioineen herättää toisinaan voimakkaita tunteita ja ristiriitoja, jolloin minun tehtäväni on oikeudenmukaisen ratkaisun tekeminen. Koen, että vaikeasti hyväksyttävä asia on erityisen tärkeää perustella mahdollisimman hyvin.

Minulla on vaimo ja neljä lasta, jotka pitävät jalkani tukevasti maassa ja kiinni lapsiperheen arkielämässä. Perhe on minulle korvaamaton voimavara työn ja luottamustehtävien vastapainona. Vapaa-ajallani harrastan kuntoilumielessä pallopelejä ja retkeilyä. Saunominen on myös lähellä sydäntäni.

Olen Porin kaupunginvaltuutettu, sivistyslautakunnan jäsen ja valtuustoryhmämme puheenjohtaja. Lisäksi olen Satakunnan aluevaltuutettu ja toimitilalautakunnan puheenjohtaja. Minulla on myös joitakin muita luottamustehtäviä ja olen kyläyhdistyksemme varapuheenjohtaja.