Timo Väänänen

Savo-Karjalan vaalipiiri, Lieksa
Yrittäjä, 57

TIMO VÄÄNÄNEN , pitkän linjan rohkea yrittäjä ja Maakunnan Kehittäjä 2021 ehdolla eduskuntaan.

Timo Väänänen on 56 vuotias yrittäjä Lieksasta. Timo toimii myös Lieksan kaupunginhallituksen puheenjohtajana. Timo on kokenut yrittäjä, joka 36 -vuotisen yrittäjäuran kokemuksella ja omalla olemuksellaan saa asiat hoitumaan. Rooli useiden yritysten hallinnossa on tuonut kokemusta ja varmuutta hoitaa asioita sekä näkökulmia siihen, miten yhteiskunta toimii ja mitä yhteisiä toimenpiteitä vaaditaan kestävän yhteiskunnan luomiseksi. Noin 200 luotua työpaikkaa itäiseen Suomeen on hyvä todiste siitä. Timolle on tärkeätä tehdä päätöksiä, jotka edistävät alueellisen elinvoiman vahvistumista ja turvaavat hyvän elämän ainekset kaikille.
EI MIKKÄÄN NÄKYMÄTÖN VIÄNÄNEN !

Vaaliteemat

YRITTÄJYYS

Yrittäjien ja yritysten toimintaympäristön turvaaminen ja kehittäminen ovat avainasemassa tulevaisuuden elinvoimaa kehitettäessä. Yritykset luo työpaikkoja ja tulevaisuutta niin alueille kuin koko Suomeen. Uusien yritysten perustaminen, toimivien yritysten kasvuhakuisuuden lisääminen ja uusien innovaatioiden saaminen yritystoiminnaksi ovat menestyksen avaimia niin kunnille kuin koko Suomelle.

MAA- JA METSÄTALOUS

Alkutuottajien ahdinkoon on puututtava heti. Siten turvataan Suomen ruokahuolto ja ruoan huoltovarmuus. Siemenet on saatava peltoon ensi keväänä.
Suomi on elänyt metsistä jo yli 100 vuotta. Suomen metsien kasvu on tuplaantunut viimeisen 50 vuoden aikana. Me tiedämme, kuinka meidän metsiä tulee hoitaa. EU - NÄPIT IRTI MEIDÄN METSISTÄ -
Maa- ja metsätalous ovat olleet tämän yhteiskunnan perusta ja selkäranka aina ja tulee olemaan myös tulevaisuudessa.

IHMISET - nuoret ja ikäihmiset -

Meidän tulee taata meidän lapsille ja nuorille laadukas, kannustava, motivoiva ja turvallinen opintopolku varhaiskasvatuksesta ammattiin valmistumiseen saakka.
Ikäihmiset ovat olleet tämän yhteiskunnan rakentajia ja hyvinvointimme tuojia. Meidän tulee taata ikäihmisille heidän arvonsa mukainen loppuelämä. Tarkoittaa se sitten peruspalveluja, kotihoitoa, palveluasumista tai erikoissairaanhoitoa tai mitä muuta tahansa, he eivät saa joutua pelinappuloiksi eikä heittopusseiksi eri toimijoiden välillä.