Antti Airikki

Varsinais-Suomen vaalipiiri, Nousiainen
yrittäjä, 60

Olen Antti Airikki, 59-vuotias, syntynyt Enossa Pohjois-Karjalassa ja asunut lähes 29 vuotta Nousiaisissa. Työelämässä olen ollut koko aikuisikäni. Maanviljelijä vuodesta 1987, ensin Enossa ja sittemmin Nousiaisissa. Neljä vuotta sitten tehtiin sukupolvenvaihdos ja tilaa viljelee nyt vanhin poikani. Vanhempi tyttäristäni opiskelee ja nuorempi työskentelee hoitoalalla. Nuorin poikani pääsi juuri armeijasta.
Nykyisin olen pienyrittäjä. Luottamustehtävät vievät paljon aikaani. Toimin mm. perusturvakuntayhtymä Akselin hallituksen puheenjohtajana, Raision koulutuskuntayhtymä Rasekon valtuuston ensimmäisenä varapuheenjohtajana sekä lautamiehenä. Keskustan piirihallituksen jäsenenä olen ollut 4 vuotta, ja toiminut aktiiviviljelijäaikoinani myös noin 30 vuotta MTK:ssa, joista 6 vuotta valtuuskunnassa. Lisäksi on luottamustehtäviä sekä kunnassa että seurakunnassa.
Harrastan kylmäuintia ja riistanhoitoa. Mielipuuhiini kuuluu myös metsänhoitotyöt. Lähellä sydäntä on myös SPR:n vapaaehtoistoiminta.

Vaaliteemat

Turvallinen tulevaisuus

Huoltovarmuudesta huolehtiminen ja puolustuskykymme ylläpitäminen muodostavat vahvan pohjan turvalliselle huomiselle. Omavaraisuus ruoantuotannossa ja energiahuolto omissa käsissä ovat elintärkeitä.
Meillä on suuri vastuu lastemme ja nuortemme tulevaisuudesta. Meidän on palautettava heidän uskonsa huomiseen. Liian moni on syrjäytymässä ja monia ahdistaa aikuisuuden vastuut ja haasteet.