Tervetuloa!

Suomen Keskustanaiset ry. (ruotsiksi Centerkvinnorna i Finland rf.) on Suomen suurin poliittinen naisjärjestö. Suomen Keskustanaisten tarkoituksena on vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin naisnäkökulmasta, rohkaista naisia lähtemään mukaan yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja kouluttaa jäseniään. Tärkeimpiä poliittisia tavoitteitamme on edistää sukupuolten välistä tasa-arvoa ja työelämän tasa-arvoa, vähentää naisten köyhyyttä, tukea naisyrittäjyyttä, edistää perheiden, lasten ja vanhusten hyvinvointia ja ehkäistä lähisuhdeväkivaltaa.

Keskustanaisten jäseniä ovat rekisteröidyt piirijärjestöt ja naisyhdistykset. Jäseneksi voidaan hyväksyä myös puolueen rekisteröidyt paikallisyhdistykset, Keskustanuorten osastot sekä Keskustan Opiskelijaliiton osastot. Näiden kautta Keskustanaisiin kuuluu yhteensä noin 28 000 eri-ikäistä yhteiskunnallisista asioista kiinnostunutta naista ja muutamia miehiäkin.

Keskustanaisilla on 21 piirijärjestöä, yksi jokaisessa maakunnassa. Piirijärjestöt toimivat kattojärjestöinä alueensa paikallisyhdistyksille. Piirijärjestöt pitävät yhteyttä alueen luottamushenkilöinä toimiviin naisiin, järjestävät poliittisia seminaareja, koulutusta, vaalitoimintaa sekä mm. harrastus- ja kulttuuritoimintaa

Jäsenyhdistyksiä Suomen Keskustanaisilla on noin 700.

Keskustoimisto

Apollonkatu 11 a
00100 Helsinki

Korona-epidemiasta johtuen keskustoimistossa ei ole vastaanottoaikaa. Sovi mahdollinen tapaaminen Apollonkadulla etukäteen.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Tupailta Maatalouspolitiikan äärellä

la 10.4 klo 11:00

Kolme asiantuntijaa keskustelemassa kotimaisesta ruoasta, hankinnoista kunnan keittiöihin, maatalousyrittäjien jaksamisesta, miten riistaa ja kalaa kotimaisiin ruokapöytiin sekä miten saadaan naisia maaseudulle ja voiko tytöistä tulla isäntiä?

122 kiinnostunut  ·  52 menossa
Tupailta Yrittäjyyden ääreltä

la 17.4 klo 11:00

Kolme asiantuntijaa keskustelemassa yrittäjyydestä. Miten turvata yrityksille jatkajat? Millaista yrittäjyyskasvatusta kouluihin ja mistä iästä alkaen? Mitä kuntapäättäjät voivat tehdä koulujen yrittäjyyskasvatuksen eteen? Miten yritykset ovat selviytyneet Koronasta ja millainen on näkymä ulospääsyyn? Keskustelun avaa ja juontaa Keskustanaisten puheenjohtaja Ulla Parviainen

21 kiinnostunut  ·  13 menossa
Jokaiselle lapselle maksuton harrastus Espoossa - miten se tehdään?

ma 26.4 klo 18:00 - ma 26.4 klo 19:00

Jokaiselle lapselle maksuton harrastus Espoossa - miten se tehdään?
Espoon Keskustanaiset ja kaupunginvaltuutettu Riikka Pakarinen Facebook-livessä 26.4. klo 18-19

Maalaus, ruuanlaitto ja eläinkerho.
Jalkapallo kiipeily, patikointi.
Keskusta on lasten ja perheiden puolella. Miten taataan lapselle ja nuorelle se oma juttu, jossa on hyvä ja saa kavereita?

Tervetuloa keskustelemaan espoolaisten lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksista Espoon Keskustanaisten Facebook-liveen 26.4. klo 18-19. Keskustelemassa kaupunginvaltuutettu, Keskustan varapuheenjohtaja Riikka Pakarinen sekä laaja joukko upeita kuntavaaliehdokkaitamme.

Avaamme tilaisuuden klo 17:55. Ei ennakkoilmoittautumisia ja voit tulla mukaan myös osaksi aikaa. Nähdään Facebook-livessä!

37 kiinnostunut  ·  7 menossa

Kaikki tapahtumat