Tervetuloa!

Suomen Keskustanaiset ry. (ruotsiksi Centerkvinnorna i Finland rf.) on Suomen suurin poliittinen naisjärjestö. Suomen Keskustanaisten tarkoituksena on vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin naisnäkökulmasta, rohkaista naisia lähtemään mukaan yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ja kouluttaa jäseniään. Tärkeimpiä poliittisia tavoitteitamme on edistää sukupuolten välistä tasa-arvoa ja työelämän tasa-arvoa, vähentää naisten köyhyyttä, tukea naisyrittäjyyttä, edistää perheiden, lasten ja vanhusten hyvinvointia ja ehkäistä lähisuhdeväkivaltaa.

Keskustanaisten jäseniä ovat rekisteröidyt piirijärjestöt ja naisyhdistykset. Jäseneksi voidaan hyväksyä myös puolueen rekisteröidyt paikallisyhdistykset, Keskustanuorten osastot sekä Keskustan Opiskelijaliiton osastot. Näiden kautta Keskustanaisiin kuuluu yhteensä noin 28 000 eri-ikäistä yhteiskunnallisista asioista kiinnostunutta naista ja muutamia miehiäkin.

Keskustanaisilla on 21 piirijärjestöä, yksi jokaisessa maakunnassa. Piirijärjestöt toimivat kattojärjestöinä alueensa paikallisyhdistyksille. Piirijärjestöt pitävät yhteyttä alueen luottamushenkilöinä toimiviin naisiin, järjestävät poliittisia seminaareja, koulutusta, vaalitoimintaa sekä mm. harrastus- ja kulttuuritoimintaa

Jäsenyhdistyksiä Suomen Keskustanaisilla on noin 700.

Keskustoimisto

Apollonkatu 11 a
00100 Helsinki

Korona-epidemiasta johtuen keskustoimistossa ei ole vastaanottoaikaa. Sovi mahdollinen tapaaminen Apollonkadulla etukäteen.

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Kuinka tiivistää kuntavaaliohjelma kolmeen teemaan?

to 28.1 klo 18:00 - to 28.1 klo 19:00

Teams

Hyvä kuntavaaliehdokkaamme Helsingissä!

Kutsumme sinut Helsingin Keskustan naisehdokkaiden keskustelutilaisuuteen 28.1. klo 18:00-19:00 Teamsiin.

Keskustelemme ja kuuntelemme naisehdokkaiden ajatuksia puolueen Helsingin kuntavaaliohjelmasta. Tarkoituksena on poimia kärkiteemoja yhteistä kampanjointia varten.

Keskustelua fasilitoi Keskustan Helsingin piirin varapuheenjohtaja, kehitysjohtaja, kuntavaaliehdokas Riina Länsikallio.

Ilmoittaudu etukäteen osoitteeseen helsinginkeskustanaiset@gmail.com. Saat vastauksena linkin Teams-tapaamiseen.

Lämpimästi tervetuloa!

T: Helsingin Keskustanaiset