Marjut Lehtonen Suomen Keskustanaisten varapuheenjohtajaksi ūüćÄ

Pohjois-Pohjanmaan Keskustanaiset ovat vuosikokouksessaan päättäneet esittää Suomen Keskustanaisten varapuheenjohtajaksi oulaistelaista Marjut Lehtosta. Lehtonen on aiemmin toiminut Keskustanuorissa sekä useissa eri järjestöissä. Tällä hetkellä Lehtonen on Oulaisten kaupunginvaltuutettu sekä Pohjois-Pohjanmaan Keskustan varapuheenjohtaja.

Pohjois-Pohjanmaan Keskustanaisten puheenjohtaja Johanna Vakkuri: ‚ÄúMarjut on kokenut, positiivinen ja pystyv√§ pohjoispohjalainen vaikuttajanainen. H√§nest√§ saamme Keskustanaisille innostavan, uuden ajan toimijan, jolla riitt√§√§ rohkeutta ja lempeytt√§ kohdata ihminen.‚ÄĚ

‚ÄúVaikka Suomi on yksi maailman tasa-arvoisimmista maista ei tasa-arvo ole viel√§ valmis. N√§en, ett√§ meid√§n jokaisen tulee tehd√§ t√∂it√§ tasa-arvoisemman yhteiskunnan eteen. Keskustanaiset ovat t√§rke√§ osa Keskusta puoluetta eik√§ naisten rooli vaikuttajina ole edelleenk√§√§n itsest√§√§nselvyys. Tarvitsemme puolueen lis√§ksi j√§rjest√∂√§, jossa voimme tukea toinen toistamme. Keskustanaiset eiv√§t ole pelkk√§ naisj√§rjest√∂ vaan j√§rjest√∂, jolla on mielipiteit√§ ja rohkeita avauksia.‚ÄĚ Lehtonen pohtii.

Lehtosen mukaan on huolestuttavaa, ett√§ naisten kiinnostus yhteisten asioiden hoitamiseen on v√§hentynyt. ‚ÄúNaisia tarvitaan mukaan yhteiskunnalliseen p√§√§t√∂ksentekoon. Olemme maa, jossa jokaisella on oikeus l√§hte√§ mukaan ehdolle ja √§√§nest√§√§. Jotta p√§√§t√∂ksentekomme olisi monipuolista ja l√§pin√§kyv√§√§ tarvitsemme erilaisia n√§k√∂kulmia. Naisten kotiin j√§√§minen voi tarkoittaa sit√§, ett√§ jokin n√§k√∂kulma voi j√§√§d√§ unholaan p√§√§t√∂ksenteossa.‚ÄĚ

Suomen Keskustanaiset valitsevat järjestölle uuden puheenjohtajiston edustajakokouksessaan kesäkuussa 18.-19.6.2021.

EtusivuAjankohtaistaKannanototMarjut Lehtonen Suomen Keskustanaisten varapuheenjohtajaksi ūüćÄ