Keskustanaisten Peräpohjolan ja Lapin piirit kannattavat yksimielisesti Sari Palmun valitsemista Suomen Keskustanaisten puheenjohtajaksi ja Päivi Mononen-Mikkilän valitsemista varapuheenjohtajaksi.

– Voimakaksikolla on kokemusta, osaamista, tahtoa ottaa haltuun, mukaan toimintaan Suomen kokoinen keskustanaisten verkosto – kaiken ikäiset naiset kylistä ja kaupungeista.

– Keskustanaiset on kansanliike, jota johdetaan jäsenistön keskeltä – aito vuorovaikutus jäsenistöön ja suora yhteys keskustan puoluejohtoon on keskeinen perusta niin keskustan kuin naisjärjestönkin menestymiseen puoluekartalla ja vahvoilla vaikuttamisen paikoilla, piirit kirjoittavat.

PALMULLA ja Mononen-Mikkilällä on vahva kokemus erilaisissa naisverkostoissa toimimisesta, Lapin ja Peräpohjolan piirit katsovat.

– Heillä on kykyä tukea, innostaa ja iloita naisen menestymisestä.

Keskustanaiset valitsee uuden johtonsa edustajakokouksessa Alavudella 18.–19. kesäkuuta. Puheenjohtajaksi ehdolla on Palmun lisäksi Anna Sirkiä Varsinais-Suomesta. Molemmat toimivat tällä hetkellä naisjärjestön varapuheenjohtajina. Varapuheenjohtajuutta tavoittelevat Mononen-Mikkilän lisäksi Tiina Räsänen Pirkanmaalta, Johanna Paloranta Keski-Pohjanmaalta, Marjut Lehtonen Pohjois-Pohjanmaalta ja Maritta Mynttinen Etelä-Savosta.

11.10.2021 / Avain-blogi
Opettajat ovat juhlapäivänsä ansainneet. Maailman opettajien päivän tarkoituksena on nostaa opettajat parrasvaloihin. Opettajat tarvitsevat tukea työlleen muulloinkin kuin juhlapäivänä. Liian usein puhumme tulevaisuudesta huolien ja murheiden kautta. Maailma muuttuu koko ajan, ja tietotulva ahdistaa lapsia ja nuoria. Uutta ja erilaista tietoa on saatavilla koko ajan, olemme hakoteillä. Mihin tietoon uskoa? Opettajien tehtävänä on jakaa tietoa ja kehittää sitä. Yksi tärkeimmistä tehtävistä on luoda lapsiin ja nuoriin tulevaisuuden uskoa. Opettajien ja lasten vanhempien vuorovaikutus ja yhteydenpito on tärkeää kaikille osapuolille, mutta roolijako on muistettava. Peruskasvatus on vanhempien tehtävä, ja opettajan työ rakentuu perustalle, joka luodaan kodeissa. Hämärtyneet vastuujaot näkyvät valitettavasti usein siinä, että opettaja kuormittuu vaatimuksista, joita hänelle ei edes pidä esittää. Vastuullinen vanhemmuus tukee oppimista. Suomen Keskustanaiset kiittää maailman opettajia. Olette yhteiskunnan kantavia voimia, joilla on kehityksen avaimet käsissään. Tiedämme, että työnne on raskasta tässä alati muuttuvassa maailmassa. Haasteet kasvavat ja työmäärä lisääntyy. Työssä pitää olla riittävät resurssit, joiden puitteissa työtä voi toteuttaa. Luokkakoot eivät saa nousta kohtuuttomiksi ja apua arjen haasteisiin tulee olla saatavissa. Opettajat luovat ja rakentavat tulevaisuutta. Opettajilla on kehityksen avaimet käsissään. Kiitos siitä työstä, jonka teette yhteiskuntamme hyväksi. Suomen Keskustanaisten hallitus kokoontui Maailman opettajien päivänä 5.10.2021.
7.10.2021 / Kannanotot
Elsi Katainen ehdolle Naisjärjestöjen Keskusliiton johtoon
Suomen Keskustanaiset on asettanut Euroopan parlamentin jäsen Elsi Kataisen ehdolle Naisjärjestöjen Keskusliiton seuraavaksi puheenjohtajaksi.
4.10.2021 / Uutiset
EtusivuAjankohtaistaKannanototPeräpohjolan ja Lapin keskustanaiset: Sari Palmu liiton puheenjohtajaksi, Päivi Mononen-Mikkilä varapuheenjohtajaksi