Peräpohjolan Keskustanaiset päättivät vuosikokouksessaan “jakaa taakkaa”

Puheenjohtaja Katri Kulmunin tavoin innostaen kotikunnissaan Kokeilemaan Kepua – kuntavaaliehdokkaaksi ryhtymään, oman kunnan asioita hoitamaan. 💚 🍀 Puheenjohtaja Katrin Kulmunin uudelleenvalintaan kantaa myös otettiin monesta kunnasta mukana ja etänä olevien myötä:

Peräpohjolan Keskustanaiset tukevat Katri Kulmunin uudelleenvalintaa
Keskustan puheenjohtajaksi Oulun puoluekokouksessa.

Paasikiven sanoin: “Kaiken viisauden alku on tosiasioiden tunnustaminen.”

Katri on johtanut Keskustaa vajaat yksitoista kuukautta.

Puolueen kannatus romahti vuoden 2019 eduskuntavaaleissa 13,8%:in.
Vaalitappion jälkeen puolue oli tuuliajolla useita kuukausia syyskuun puoluekokoukseen asti, mikä ei ole voinut olla vaikuttamatta kannatukseen.

Kannatuksen romahtamiseen, huolimatta talouden ja työllisyyden kasvusta, vaikuttivat mm. pienten sairaaloiden alasajo, Soten epäonnistuminen, taksiuudistus, sosiaaliturvan heikennykset, kiky-sopimukset.
Luottamuksen palautuminen ei tapahdu itsestään.

Keskusta on kansanliike, jota johdetaan jäsenistön keskeltä – aito
vuorovaikutus jäsenistöön on keskeinen perusta Katrin puheenjohtajuudelle.
Kiertämällä ja pitämällä yhteyksiä ympäri maata Katri on osoittanut
olevansa järjestöväkeämme arvostava ja palveleva puheenjohtaja. Hänen työnsä on kesken – annetaan yhdessä Katrille vahva valtakirja jatkaa sinnikästä työtä Keskusta-aatteen ja kansanliikkeemme hyväksi.

Keskustanaisten Peräpohjolan piiri ry

13.8.2022 / Avain-blogi
Historiallinen perhevapaauudistus astuu voimaan tänään. Vanhempainvapaapäivien määrä kasvaa ja vapaiden käytön joustavuus lisääntyy. - Uudistus pyrkii lisäämään työelämän ja vanhempien tasa-arvoa ja huomioi erilaiset perhemuodot. Tästä päivästä lähtien molemmilla vanhemmilla on käytössä yhtä suuri vanhempainvapaakiintiö, iloitsee Suomen Keskustanaisten puheenjohtaja Sari Palmu. Vapaita voi käyttää monessa jaksossa lapsen kaksivuotispäivään asti ja niistä voi luovuttaa osan toiselle vanhemmalle, muulle huoltajalle, omalle tai toisen vanhemman puolisolle. Palmu korostaa, että perhevapaauudistus on ennen kaikkea Keskustan tavoitteiden mukainen. - Keskusta on toteuttanut perhevapaauudistuksen, joka vaikuttaa positiivisesti kaikkiin suomalaisiin lapsiperheisiin. Päätökset perhevapaista tehdään jatkossakin keittiön pöydän ääressä vanhempien kesken. Keskustalle perhevapaat ovat ennen kaikkea perhepolitiikkaa, ei työllisyyspolitiikkaa. Isien rooli vahvistuu ilman, että äitien mahdollisuuksia vapaisiin rajoitetaan ja ansiosidonnaiset vapaat pitänevät pikkulapsiperheillä. Myös kotihoidon tuki säilyy hallitusohjelmassa sovitun mukaisesti ennallaan. - Olen tyytyväinen, että Kokoomuksen tavoite taaperoiden kotihoidontuen lakkauttamisesta ei toteutunut. Palmu muistuttaa, että perhevapaauudistus on tärkeä muutos sukupuolten tasa-arvon ja perheiden yhdenvertaisuuden kannalta, ja se antaa uusia keinoja tasa-arvon edistämiseen työelämässä ja palkkauksessa. - Sukupuolten palkkaero on Suomessa huomattava, ja erojen pienentämisessä myös perhevapaajärjestelmällä on iso merkitys. Jotta tämä onnistuu, perheiden on tartuttava vapaiden tasajakoon. Myös työnantajilta odotetaan mutkattomuutta ja ennakkoluulotonta asennetta. Lapsen hoidon jakaminen on sekä perheiden että työnantajien että työkavereiden etu, sanoo Suomen Keskustanaisten puheenjohtaja Sari Palmu.
1.8.2022 / Kannanotot
EtusivuAjankohtaistaUutisetPeräpohjolan Keskustanaiset päättivät vuosikokouksessaan “jakaa taakkaa”