Erkki Lempiäinen

Espoo, Espoonlahti
hallituksen puheenjohtaja, 60

Poliitikko joka pyrkii oikeudenmukaiseen yhteiskuntaan. Keskustan kuntavaaliehdokas 2021.
Olen ehdokkaana kuntavaaleissa. Omat teemani kuntavaaleihin liittyen Espoon osalta:
-Kaavoituksen onnistuminen myös tulevaisuudessa (luontoalueita säilytettävä, alueet pidettävä viihtyisinä)
-Nuorison harrastusmahdollisuuksia parannettava (uimahallit, sisäliikuntapaikat)
-Peruspalveluiden ylläpito ja huomio toimivuuteen, tasapuolinen aluepolitiikka
-Maltillinen verotus ja velkaantuminen investointien myötä, järkevät investoinnit
Lyhyesti minusta:

-Koulutus:
Lauttasaaren yhteiskoulu, YO 1980
Ilmasotakoulu LntRuk 56, luutnantti
Pietarsaaren kauppaoppilaitos
Ilmailulaitos lennonjohtokurssi
FINTRA, Diploma in International marketing and management
Tampereen yliopisto, South-East Asia expert
Helsingin kauppakorkeakoulu, Pietari Expert
Subway college, Franchise owner and Development Agent

-Aloitin työurani ilmailun parissa ja siirryin siitä kansainvälisen kaupan palvelukseen. Työskenneltyäni ulkomailla New Yorkin edustustossa siirryin raskaan koneteollisuuden sekä Venäjän ja Singaporen toimeksiantojen kautta yrittäjäksi.
Toin Suomeen Subway ruokaketjun ja työskentelin sen parissa yli 13 vuotta. Suurimpana saavutuksenani pidänkin sitä, että ole saanut työllistää suoraan satoja ja välillisesti tuhansia ihmisiä tällä kotisuomessa.
Nyt haluan antaa jotain takaisin edustamalla oman kotiseutuni ja Espoon hyviä ihmisiä, niin hyvin kuin vain kykenen.

- Olen naimisissa ja minulla on kaksi kaunista tytärtä, joista nuorempi on vasta aktiivinen 11-vuotias. Näin uskon että ymmärrän hyvin myös Espoon nuorison tarpeita. Olen harrastanut ikäni aktiivisesti kilpapurjehdusta myös kansainvälisellä tasolla ja ymmärrän hyvin ilmailuasioita entisenä lentäjänä.
-Poliittisesti olen liberaali ja rauhan asialla. En siis kannata NATOon liittymistä, mutta katson itsenäisen Suomen oman puolustuksen olevan ratkaisevan tärkeää kansakunnallemme. Kuten myös on historiallisten ja kulttuurillisten arvojen säilyttäminen. Erityisesti Helsinki-Malmin lentokenttä tulee säilyttää toimivana.

Vaaliteemat

Itsenäinen ja oikeudenmukainen kaupunki ja valtio

Valehtelu on kielletty ja kaikkien pitää puhaltaa samaan hiileen.....