Kristiina Minkkinen

Espoo, Espoonlahti
asiakaspalveluvastaava, YTM, 28

Olen kolme vuotta sitten espoolaistunut keskisuomalainen. Perheeseeni kuuluvat avomies sekä koira. Tällä hetkellä työskentelen tietoturva-alalla asiakaspalveluvastaavana ja identifioin itseni ex-urheilijaksi. Pelasin lentopalloa tavoitteellisesti yli 10 vuoden ajan aina pääsarjatasolla asti, kunnes loukkaantuminen päätti urani. Liikunta eri muodoissa kuuluu edelleen harrastuksiini, myös penkkiurheilujan roolissa. Luonto, perhe sekä liikunta ovat minulle tärkeitä arvoja ja ne korostuvat myös vaalikampanjassani.

Vaaliteemat

Lähiluonnon säilyttäminen

Haluan pyrkiä siihen, että kaupungin rakentaminen ei vie luontoa kauemmaksi meistä asukkaista vaan meillä olisi jatkussakin mahdollisuus siirtyä luontoon nopeasti kotioveltamme. Luonto ja sen arvon ymmärtäminen ovat tärkeitä meille jokaiselle, enkä halua nuorison vieraantuvan niistä.

Lasten ja nuorten harrastusmahdollisuudet

Entisenä urheilijana koen niin urheilun kuin muidenkin harrastusten olevan isossa roolissa nuorten elämässä. Harrastukset muun muassa tuovat elämään sosiaalisia kontakteja, tarjoavat mahdollisuuden ilmaista itseään ja ehkäisevät mielenterveysongelmia. Kuntien tulisi tukea lasten ja nuorten harrastustoimintaa, jotta harrastuksiin osallistuminen ei riippuisi perheen varallisuudesta.

Perheiden tukeminen

Kunnan tulee kyetä ottamaan huomioon erikokoiset perheet. Esimerkiksi asuntojen rakentamisessa tulee huomioida niin lapsiperheiden kuin sinkkujenkin tarpeet, kotihoidontuen kuntalisä tulee säilyttää ja opetusolosuhteisiin (ryhmäkoko, resurssit) tulee kiinnittää huomiota.