Niklas Bäckström

Espoo, Kivenlahti
insinööri, luottamusmies, 34

Olen Niklas, lähivanhempi 6 vuotiaalle lapselleni Espoosta. Ammattikoulutuksia minulla on ammattikoulusta Koneistajan tutkinto, ammattikorkeakoulusta Tuotantoinsinöörin tutkinto ja tämän lisäksi minulla on PADI sukelluskoulutus organisaation Divemaster tutkinto. Työelämässä toimin myös Luottamusmiehenä.

Sukellustyöni lisäksi laitesukeltaminen on myös harrastukseni ja Espoon Dyykkarit seurassa opetan sukeltamista, järjestän sukellus tapahtumia ja teen hyväntekeväisyys työtä sukellusseuralle.

Vaaliteemat

Lasten ja nuorten harrastuksien tärkeys

Niin kuin vuosi 2020 on näyttänyt meille lasten ja nuorten harrasteiden tärkeyden. Espoossa tulisi olla kaikilla mahdollisuus omaan mielekkääseen harrastukseen. Tämä on etu kuntalaiselle sekä kunnalle.

Harrastus ehkäisee syrjäytymistä, parantaa hyvinvointia ja tuo lapsille ja nuorille mielekästä tekemistä hyvässä seurassa ystävien ja kouluttajien/valmentajien kanssa.

Luonnonsuojelu

Espoo tunnetaan upeista merimaisemistaan. Itämeri kuuluu edelleen maailman saastuneimpien merien joukkoon kärki sijalle. Meidän olisi jälleen aika kääntää katseemme myös vesistöämme kohtaan ja tehdä kestäviä ratkaisuja rehevöitymisen vähentämiseksi ja kala kantoja parantavia toimia.

Itämereen tulisi kohdistaa enemmän resursseja.

Asumisen kustannuksien hillitseminen

Asuntojen vuokrat ovat nousseet pääkaupunki seudulla vuosi vuodelta korkeammaksi. Olemme jo tässä vaiheessa siinä tilanteessa, että tietyillä ammattiryhmiltä vuokra vie ison siivun ansiotyöstä saadusta palkasta. Tämä ei ole kunnan eikä kuntalaisen etu. Työstä saatavalla ansioilla tulee kyetä maksamaan elinkustannukset ilman tukia.

Espoossa tulisi olla enemmän tarjolla Espoon Asunnoiden tarjoamia edullisia asuntoja.