Seppo Salo

Espoo, Suur-Espoonlahti
eläkeläinen, 76

Olen opiskellut liiketaloutta, markkinointia, johtamista, yrittämistä, aikuiskouluttamista ja aikuiskasvatustiedettä.

Olen toiminut myyntipäällikkönä, osastopäällikkönä ja johtajana tietokonealalla. (suurtietokoneet oheislaitteineen, minitietokoneet, mikrotietokoneet ja tarvikkeet). Olen myös toiminut aikuiskouluttajana. (elämänhallinta). Vuoden 2003 toimin Sisäministeriön Osallisuushankkeen projektipäällikkönä Espoonlahden sosiaali- ja terveyskeskuksessa. Olen myös reservin vänrikki ja partiojohtaja.

Olen toiminut 8 vuotta Espoon käräjäoikeuden lautamiehenä, 4½ vuotta Espoon kaupunkisuunnittelulautakunnassa, toissa kaudella ja tällä kaudella ympäristölautakunnassa

Minä olen asukasaktiivi. Olen saanut Suomen kotiseutuliiton Kotiseututyön mitalin tunnustuksena ansioista paikallisessa kotiseututyössä. Olen osallistunut yli 20 vuoden ajan aktiivisesti Suur-Espoonlahden kehityshankkeisiin asukastilaisuuksissa, työpajoissa ja seuraavien yhdistyksien hallituksissa: Lounais-Espoon omakotiyhdistys, Espoon Omakotiyhdistysten Keskusjärjestö, Hannusjärven suojeluyhdistys, Suur-Espoonlahden alueneuvottelukunta, Iivisniemi-Kaitaa -seura, Suur-Espoonlahden kehitys ry ja Lounaisrannikon Keskustakerho ry. Olin Tarinoiden Kaitaa –kirjan päätoimittaja.

Vaaliteemat

Espoota on kehitettävä nykyisten asukkaiden ja toiveiden mukaisesti

Mielestäni on erittäin tärkeää, että nykyisten asukkaitten näkemykset oman lähialueensa ja suuralueensa kehittämiseksi huomioidaan selvästi paremmin kuin tällä hetkellä.
Espoon suuralueita on luvattu iät ajat kehittää tasapuolisesti! Suur-Espoonlahden työpaikkaomavaraisuus on ollut tämän vuosituhannen ajan noin 40 % eli aluettamme on kehitetty työvoimareservaatiksi. Tällä hetkellä meidän sosiaali- ja terveyspalvelumme ovat retuperällä. Entä missä ovat 2.asteen ammattioppilaitokset?

Asukkaiden osallistamiseen on panostettava selvästi enemmän Espoossa

Ehdotan, että valtuustoon, kaupunginhallitukseen, lautakuntiin sekä kaikille toimialoille nimetään suuraluevastaavat. Laajoja koko suuraluetta koskevia kysymyksiä varten kootaan kaupunginosa- ja ympäristöyhdistyksistä kehitysyhdistys, joka antaa näistä asioista lausuntoja. Kehitysyhdistysten tavoitteena on vaikuttaa suuralueen kehitykseen.

Äänestä oman lähialueesi ehdokkaita

Saisimmeko äänemme paremmin kuuluviin valtuustossa, kaupunginhallituksessa ja lautakunnissa, jos äänestäisimme oman alueemme ehdokkaita, jotka käyvät ahkerasti alueen asukasilloissa ja työpajoissa, joilla on aikaa hoitaa luottamustehtävänsä ja joilla on samanlaiset kotiseutumme kehittämistavoitteet kuin Sinulla?