Sinikka Paananen

Espoo, Matinkylä
merkonomi, 48

Hei!

Olen Sinikka ja lähdin ehdokkaaksi, koska haluaisin olla mukana päätöksen teossa.
Harrastan pyöräilyä, uintia, kuntosalia ja kukkien hoitoa.

Vaaliteemat

Viihtyisä Espoo

Haluaisin että Espoo on viihtyisä. En välitä liian tiiviistä rakentamista ja toivoisin että olisi alueita jotka olisi väljempiä. Lapsille täytyisi olla tilaa pallopeleihin ja muihin leikkeihin.
Ihmiset voisivat paremmin kun olisi enemmän luontoa ja asuntojen väleihin mahtuisi puita ja kukkivia pensaita.
Talvella voisi lumetkin mahtua muualle kuin naapurin pihalle.

Lasten koulut

Tulevaisuuden koulut laadukkaampia ettei niitä tarvitsisi purkaa ja rakentaa uutta tilalle. Koulun pihat viihtyisäksi joissa olisi tekemistä välituntien ajan.
Oppilaille jotka joutuvat väistötiloihin koulubussi, joka lähtisi lähikoulun lähettyviltä ja koulu ei väistöaikana alkaisi kovin aikaisin.
Erityislapsille asiankuuluva opetus ja koulutetut opettajat ja avustajat heille.

Uimahallit ja pyörätiet

Toivottavasti saamme taas uimahallit auki. Toivoisin että uimahalleja olisi asukasmäärällemme sopivasti ja voisiko uimahallien aukioloaikoja pidentää Helsingin malliin? Toivoisin että uimahallien remonteissa kuultaisiin uimahallien kävijöitä esim. saunojen osalta.. .Myös kuntosaliystävä toiminta voisi tulla mukaan niin kuin uintiystävä. Näin saisimme samalla torjua yksinäisyyttä .
Pyörätiet turvallisiksi ja esim. Vesipisteitä pyöräilyreittien varrelle, jossa voisi täydentää juomapullot.