Tommi Halkosaari

Espoo, Tuomarila
käyttöinsinööri, DI, 29

Olen Tommi Halkosaari, 29 vuotias espoolainen autoileva insinööri, tekijä ja aviomies, sekä vastasyntyneen lapsen isä.

Olen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta, josta mielenkiintoiset työtehtävät toivat minut muutaman mutkan kautta lopulta Espoon Tuomarilaan. Koulutukseltani olen sähköenergiatekniikan diplomi-insinööri. Työkseni valvon sähköverkkoja, eli varmistan, että valot pysyvät kodeissa ympäri Suomen päällä. Lisäksi harrastan kaikenlaista tekniikkaan ja tekemiseen liittyvää, mm. valokuvausta ja nikkarointia.

Olen kova tekemään töitä. Sellaisiahan tuolta Pohjanmaalta tulee, töitä pelkäämättömiä, luotettavia ja sanojensa mittaisia ihmisiä. Se mitä sanotaan, myös pidetään. Ja se mihin lähdetään, tehdään kunnolla.

Tehdään eikä meinata.

Vaaliteemat

Vähemmän puhetta, enemmän tekoja

Politiikassa puhutaan paljon, lopulta sanomatta yhtään mitään. Minä teen ennemmin kuin puhun tekeväni. Eli vähemmän puhetta, enemmän tekoja. Kun johonkin lähdetään, niin se tehdään kunnolla. Tehdään eikä meinata.

Espoon tulee kasvaa, muttei hinnalla millä hyvänsä

Espoo on kasvanut asukasmäärältään vauhdilla. Työpaikat ja verotulot eivät ole kuitenkaan kasvaneet saamaa tahtia. Tämä ei ole kestävää taloudenpitoa ja tähän tulee puuttua tulevalla vaalikaudella.

Osallistetaan espoolaiset

Espoossa osallistetaan asukkaita lähinnä näennäisesti. On luotava vaikuttavampia ja helpompia kanavia oman lähialueen kehittämiseen. Otetaan käyttöön osallistava budjetointi vähintään suuralueittain.