Marja-Leena Siiri

Eurajoki
Maatalousyrittäjä, 53

Hei,
olen maatalousyrittäjä Eurajoen Sydänmaista ja olen toisen kauden kunnanvaltuutettu.Ensimmäisellä kaudella olin teknisen ltk:n jäsen ja kunnanhallituksen varajäsen. Nyt toisella valtuustokaudella olen kunnanhallituksessa jäsenenä. Toimin myös Keskustan Kunnallisjärjestön puheenjohtajana v.2017 lähtien.Maaseudun asiat ovat sydäntäni lähellä ja olen myös MTK- Eurajoen puheenjohtajana toiminut v.2016 alkaen.
Valtuustotyöskentelyssä haluan huomioida paikallisen yhdenvertaisuuden kuntalaisten kesken. Kunnan käyttötaloudessa ja investoinneissa on otettava huomioon myös ne veronmaksajat, jotka eivät asu aivan palveluiden vierellä, esimerkkeinä lähellä olevat koulut, perhepäivähoitomahdollisuudet,yksityistieavustukset,mahdollisuus rakentaa kaava-alueiden ulkopuolelle, viemäröinnit, puhtaan veden saatavuuden varmistaminen ym. Nämä ovat sujuvan ja inhimmillisen arjen peruspilareita , joista on pidettävä huolta kunnan muiden laadukkaiden palveluiden lisäksi.
Paikallisen yhdenvertaisuuden säilyttäminen luo kuntaan viihtyisyyttä ja vireyttä ja auttaa kuntaa säilyttämään elinvoimaisen ja vetovoimaisen imagon , joka houkuttelee kuntaan uusia asukkaita laadukkaiden palveluiden äärelle.
Paikallinen yrittäjyys on erittäin tärkeää kunnan elinvoimaisuuden näkökulmasta ja yrittäjämyönteisyys on tuotava rohkeasti esille , jotta uusiakin yrityksiä saadaan houkuteltua kuntaan nykyisten yritysten lisäksi.