Heikki Koskela

Hämeenlinna
agronomi, eläkeläinen, 68

Olen Heikki Koskela Hämeenlinnasta. Olen koulutukseltani agronomi ja eläköitynyt maanviljelijä, 68 v.
Olen naimisissa ja neljän lapsen isä.
Harrastan metsästystä ja kalastusta.
Sosiaali- ja terveysala ovat kiinnostuksieni kohteina. Toimin Kalvolan viimeisen perusturvalautakunnan puheenjohtana, Hämeenlinnan seudun kansanterveystyön hallituksen jäsenenä, Hämeenlinnan Terveyspalvelut-liikelaitoksen johtokunnan jäsenenä ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin tarkastuslautakunnan jäsenenä.

Vaaliteemat

SOTE maaliin!

Jonkinlainen päätös asiassa pitäisi saada. Terveyskeskukset ja erikoissairaanhoito pitäisi integroida yhteen. Yhteistyötä ja yhteisyrityksiä eri alueiden toimijoiden kesken tulisi sallia ja lisätä.
Luultavasti lopputulema on, että koko sektori menee valtion ohjaukseen ja rahoitukseen.
Terveyspalvelut tulee hoitaa pienissä yksiköissä vanhusten hoidon saatavuuden takaamiseksi ja lääkärisuhteen parantamiseksi.

Koulutus

Perusopetusta tulee tukea ja resursseja lisätä. Ammatillisiin opintoihin lisäpanostukset valuvat hukkaan, jos perusopetus on laiminlyöty: lukeminen, kirjoittaminen, laskeminen.
Yläasteen päättötodistukselle pitää antaa enemmän arvostusta ja sen vastata tarkemmin oppilaan tietotasoa.