Päivi Väänänen

Helsinki, Ullanlinna
markkinointiviestintäpäällikkö, filosofian maisteri, 60

Työskentelen terveysteknologia-alalla kansainvälisessä yrityksessa ja asun Helsingin keskustassa, Ullanlinnassa. Olen syntynyt Polvijärvellä, Pohjois-Karjalassa seitsämänlapsisen perheen nuorimpana.- Ja kyllä, olen jo lapsena tehnyt Karjalanpiirakoita, rypytys ja varsinkin piirakoiden syöminen sujuvat. Opiskelin Joensuussa luonnontieteitä 1980-luvulla ja opiskeluaikanani innostuin Keskustaopiskelijoiden ja Maaseudun Sivistysliiton toiminnasta. Yhteisöllisyydessä on voimaa! Muutin sittemmin rakkauden perässä Helsinkiin ja olen siis ollut helsinkiläinen yli 30-vuoden ajan. Perheeseeni kuuluvat aviomies, kaksi aikuista poikaa, heidän tyttöystävänsä ja lemmikkikoiransa. Haluan olla mukana vaikuttamassa siihen, että arkijärki voittaa kuntapolitiikassa identiteettipolitiikan sijaan. Tarvitsemme tekoja, emme pelkkää puhetta ja vastakkainasettelua.

Vaaliteemat

Ilo elää ja hengittää

Jokaisella on oikeus iloon elämässään. Jotta arjessa ei tarvita jatkuvasti supervoimia, on sekä lähiyhteisön että kunnan oltava apuna. Tämä koskee niin lasten- ja vanhustenhoitoa kuin nuorisotyötä. Helsingin, Suomen lippulaivana tulisi näyttää esimerkkiä riittävillä voimavaroillaan huolenpidossa, mutta myös puhdistamalla energiatuotantonsa. Suomen suurin kaupunki ansaitsee parempaa kuin kivihiilikasat rannoillaan. Jätetään riittävästi viheralueita, jotta meillä on tilaa hengittää!