Aimo Salo

Ikaalinen
metsä-asiantuntija, omaisuuden hoitaja, 65

Olen paljasjalkainen ikaalilainen, jolla on neljä kautta takana yhteisten asioiden äärellä. Olen tällä hetkellä kaupunginvaltuuston 2. varapuheenjohtaja.

Olen toiminut metsäalalla vuodesta -78 lähtien. Tällä hetkellä toimin metsäasiantuntijana metsäomaisuuden hoidossa MetsäGroupilla. Perheeseeni kuuluvat vaimo, kaksi aikuista lasta ja yksi lapsenlapsi. Harrastuksiini kuuluvat metsästys, luonnossa liikkuminen ja yhdistystoiminta.

Arvostan Ikaalisten ainutlaatuista luontoa, puhdasvetistä Kyrösjärveä ja harjumaisemia. Haluan olla vaikuttamassa oman kotikuntani asioihin, jotta Ikaalinen säilyisi elinvoimaisena ja kehittyvänä kuntana.

Palvelut pitää turvata

Tulevaisuudessa on kunnan talous pidettävä kunnossa ja rakenteellisia uudistuksia tulee tehdä. Tulee kriittisesti tarkastella kunnan eri toimintoja ja tehdä kestävää taloutta tukevia päätöksiä ja uudistuksia. Tällä tavoin pystymme turvaamaan hyvät palvelut kuntalaisille myös jatkossa. Kuntayhteistyötä jatkettaessa mahdollistetaan osa palveluista.

Ikaalisten kylät

Kunnan tulisi pitää tieverkosto kunnossa. Hyvä tieverkoston kunto turvaa haja-asutusalueiden ympärivuotisen asumisen. Hyvä tiestön kunta yhdistettynä vahvaan kotisairaanhoitoon antaa ikäihmisille mahdollisuuden asua pitkään omassa kodissaan. Ikaalisten kylät on tärkeää pitää sekä elin- että vetovoimaisina täynnä elämää. Kyliä ei pidä unohtaa päätöksenteosta.

Kasvatus- ja kulttuuripalvelut

Laadukkaista kasvatus- ja kulttuuripalveluista tulee pitää kiinni. Ne ylläpitävät perheiden sekä lasten ja nuorten hyvinvointia että terveyttä. Liikuntapalveluiden ja harrastusmahdollisuuksien kehittämistä ja tukemista tulee tehdä jatkossakin huomioiden palveluiden kattavuus vauvasta vaariin.