Sari Alatalo

Kalajoki
koulunkäynninohjaaja, 34

Heippa!

Olen Sari Alatalo ja olen ehdokkaana tämän kevään kuntavaaleissa. Olen 34 vuotias Rautiossa asuva perheen äiti. Perheeseeni kuuluu 2, 4 ja 11 vuotiaat tytöt sekä huoltomiehenä toimiva aviomies. Luonteeltani olen iloinen, avoin ja vastuuntuntoinen.

Koulutukseltani olen nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja sekä lapsi- ja perhetyöntekijä. Olen töissä Himangalla koulunkäynninohjaajana sekä henkilökohtaisena avustajana.

Harrastuksiin kuuluu viikoittainen partiotoiminnan suunnittelu ja ohjaaminen. Toimin Raution kisailijoiden yleisurheilujaoston puheenjohtajana sekä olen osa koulun varainkeruutoimikuntaa. Tärkeä ja voimaannuttava harrastukseni on laulaminen lauluyhtye Solinoissa.

Olen syntyjäni Alavieskalainen. Synnyin yrittäjä perheeseen. Työn tärkeys ja korkea työmoraali on kotoa opittua. Sitoudun annettuihin luottamustehtäviin vastuuntuntoisesti ja haluan suoriutua niistä tekemällä parhaani. Olisi hienoa olla tekemässä tärkeää ja luottamuksellista työtä meidän kaikkien hyväksi.

Vaaliteemat

Lasten ja nuorten hyvinvointi

Oman työni puolesta tämä aihe koskettaa minua päivittäin. Tämä on laaja ja osittain arkakin aihe. Lasten hyvinvointi, nuorten mielenterveys- ja perheiden jaksaminen on nyt paljon otsikoissa. Jokainen lapsi tarvitsee rakastavan ja turvallisen kasvuympäristön. Ennaltaehkäisevään työhön, henkilöstön määrään ja avun nopeaan saantiin pitää pystyä panostamaan.

Kyläyhteisö

Olen perheeni kanssa asuneet nyt seitsemän vuotta Rautiossa. Pieni kylä missä sykkii suuri sydän! Tunsin oloni tervetulleeksi ja paikka tuntui heti kodilta. Lapsilla on täällä hyvä ja turvallinen asua. Yhteishenki on ainutlaatuista. Tämä kylä on todistanut sen, ettei hulluja ideoita ole. Liputan ehdottomasti pienten kylien puolesta! Meillä Kalajoella on niitä monia ja niitä ei saa unohtaa, pitää pystyä kehittämään ja tarjoamaan palveluita ja toimintaa myös niissä. Tasapuolisuus on tärkeää.