Liisa Korpela

Kärkölä
metsänhoitaja, maaseutuyrittäjä, 70

Olen metsänhoitaja ja maaseutuyrittäjä. Lähipiiriin kuuluvat puoliso ja kolme aikuista lasta perheineen. Olen myös kolmen ihanan lapsenlapsen mummo. Olen kokenut yhteisten asioiden hoitamisen ja päätöksentekoon vaikuttamisen tärkeäksi paitsi omassa kunnassa niin myös maakunnassa ja koko Suomessakin. Pari kautta olin Suomen Keskustan puoluevaltuuston ja poliittisen valiokunnan jäsen.
Olen toiminut keskustalaisena kunnallisena ja maakunnallisena päätöksentekijänä vuoden 1988 vaaleista alkaen. Kunnanvaltuutettuna olen ollut yhtäjaksoisesti vuodet 1992-2017. Viime kauden ensimmäisenä varavaltuutettuna.
Tutuiksi ovat tulleet työskentely kunnanhallituksessa (10 v), ympäristölautakunnan puheenjohtajana (14 v), maanjako-oikeuden lautamiehenä ja maanjakotoimitusten uskottuna miehenä (1989-2017), sivistyslautakunnassa, maakuntavaltuustossa ja maakuntahallituksessa. Kuluvan kauden olen osallistunut kunnanhallituksen työskentelyyn varajäsenenä. Mielenkiintoinen tehtävä on ollut Lahden seudun seudullisen joukkoliikennelautakunnan jäsenyys.
Karjalainen yhdistystoiminta seura-, piiri- ja Liittotasolla sekä luottamustoimet eri metsäalan järjestöissä ovat lähellä sydäntäni.

Elinvoimainen asukas- ja yrittäjäystävällinen itsenäinen Kärkölä tulevaisuudessakin