Sari Haapasaari

Kirkkonummi
palvelupäällikkö (ICT), 51

Muutimme v. 1996 Kirkkonummelle Veikkolaan, jonka luonnonläheiset kylämaisemat ja kansallispuiston läheisyys ovat meille rakkaita.

Perheeseeni kuuluu aviomies sekä ala-ja yläkouluikäiset lapset. Teen työtä IT/ICT alalla palvelupäällikkönä ja asiakasvastaavana. Juuriltani olen etelä-pohjalainen, pienen kunnan asukas ja kirkonkylän kasvatti. Lukion jälkeen opiskelin datanomiksi ja työt veivät mukanaan jo varsin varhain, sittemmin aivan muutama vuosi sitten opiskelin liiketoiminnan tradenomiksi ja opiskelin esim. palvelumuotoilua ja tilajohtamista sekä paljon muutakin.

Keskustan yli satavuotiset tänäkin päivänä tolkulliset arvot ovat myös minun arvojani.

Voit luottaa, että pidän perheiden puolta vauvasta vaariin. Mielestäni meidän on tehtävä kaikkemme, ettei yksikään lapsi tai nuori putoa kelkasta ja seuraavan sukupolven hyvinvointiin kiinnitetään erityisesti huolta korona-ajan jälkeen.

Kuntaa on kehitettävä tasapuolisesti, mutta on muistettava myös kohtuus kaikessa: emme voi jatkaa velkaantumista määräämättömästi vaan on uudistettava toimintoja ja löydettävä keinot kehittyä kuntana tehokkaasti. Säästöjen ja leikkauslistojen sijaan on löydettävä keinoja, joilla tuetaan yrittäjyyttä, kunnan elinvoimaa ja houkuttavuutta.

Vapaa-ajallani toimin Keskustan Kirkkonummen kuntayhdistyksen puheenjohtajana ja Veikkolan koti-ja kouluyhdistyksen hallituksessa. Lisäksi harrastan kuntoilua: lempilajini ja henkireikäni on polkujuoksu Nuuksiossa.

Päätöksentekijänä haluan tehdä yhteistyötä yli puoluerajojen ja toimia sillanrakentaja kuntalaisten parhaaksi. Tulevaisuus tehdään yhdessä. Olethan siis yhteydessä minuun sinulle tärkeistä asioista!

Vaaliteemat

Ennaltaehkäisyä ja tulevaisuuden ennakointia

Tulevaisuutta on pystyttävä ennakoimaan kunnan päätöksenteossa. On tärkeää, että päätöksiä tehtäessä asiat on huolellisesti valmistellut ja erityisesti seurauksia punnitaan kaikkien osapuolten kannalta, kuntalaisia kuunnellaan. Raha ei saa olla ainoa päätöksenteon kriteeri.

Mikäli tulen valituksi, haluan vaikuttaa siihen, että päätösten seurauksia arvioidaan ja ennaltaehkäiseviin toimiin panostetaan. Lyhytnäköinen säästötoimenpide voi kostaantua uusina moninkertaisina menoina.

Perhe on hyvinvointimme perusta

Kuntamme tulevaisuus on lapsiperheissä. Tulemme tarvitsemaan osaavia ja tekeviä ihmisiä, jotka kykenevät vastaamaan aikamme haasteisiin: ikääntyvän väestömme kasvuun sekä ilmastonmuutokseen. Myös työn murros koskettaa tulevaisuudentekijöitämme. Meillä ei ole varaa jättää yhtään perhettä, lasta tai nuorta auttamatta. Emme voi tinkiä perheiden hyvinvoinnista. Koulutuksen avulla ponnistetaan maailmalle ja tehdään myös tulevaisuus kirkkonummelaisille.

Voimavarana liikunta, luonto ja kulttuuri

Koen, että monelle kuntalaiselle on tärkeää, että he voivat asua väljästi ja liikkua lähiluonnossa. Luonto, liikunta ja kulttuuri ovat lähellä sydäntäni ja haluaisinkin, että kunnan päätöksenteossa näillä asioilla muistetaan olevan arvoa eri ikäisille ihmisille ja myös tuleville sukupolville. Liikunnan ja kulttuurin merkitys ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä vaikuttaa tulevaisuudessa sekä lasten että nuorten, että myös ikääntyvän väestön hyvinvointiin sekä tulevaisuuden palvelujen tarpeeseen.