Johanna Paloranta

Kokkola
KTK, 42

Olen Keskustan ryhmäpuheenjohtaja kaupunginvaltuustossa. Muita luottamustoimiani ovat kaupunginhallituksen, maakuntavaltuuston sekä -hallituksen jäsenyydet. Lisäksi on ollut hienoa olla näköalapaikalla Maakunnan yhteistyöryhmän puheenjohtajana kehittämässä tätä ketterää ja pärjäävää maakuntaa eteenpäin yhdessä eri kuntien edustajien sekä erilaisten asiantuntijoiden kanssa.

Jo aikuistuneiden ja vielä leikki-ikäisten lasten äitinä nuorten ja lasten hyvinvointi on minulle erityisen tärkeää. Ilahdun siitä, kun pikkuiset keksivät keinoja, joilla voivat piristää tai helpottaa naapurustosta rakkaiksi tulleiden ikääntyneiden arkea. Haluan rakentaa hyvää Kokkolaa jokaiselle kaupunkilaiselle.

Koulutustaustani on kauppatieteistä. Elinkeinoelämää ja yrittäjyyttä pitää vaalia ja kehittää tässä monipuolisessa kaupungissa, ja terveestä taloudenpidosta kannan vastuuta.

Kahden kauden valtuutettuna omaan hyvät suhteet sekä maakuntaan että oman kaupungin ihmisiin. Hienointa on ollut tehdä yhteistyötä erilaisten persoonien kanssa yli puoluerajojen. Olen rehellinen ja suoraselkäinen yhteistyön tekijä.