Marianne Keränen

Kouvola
sairaanhoitaja AMK, ensihoitaja, 34

Hei,

Olen perheenäiti Kouvolan Valkealasta. Perheeseeni kuuluu kolme lasta, 9v, 8v ja 6v, puoliso sekä kaksi kissaa.

Koulutukseltani olen lähihoitaja ensihoidon koulutusohjelmasta 6/2010, sairaanhoitaja AMK 5/2020 ja täydensin opintojani vielä Arcadassa hoitotason ensihoidon täydennyskoulutuksella 5/2021.

Työhistoriani koostuu pääasiassa ambulanssissa työskentelystä sekä vanhimman lapseni omaishoitajuudesta hänen syntymästään saakka. Lähihoitajaopintojeni aikana keikkailin paljon vanhainkodeissa ja jonkin verran myös päivystyksessä.

Vapaa-aikanani toimin vapaaehtoisessa palokunnassa nuorempana sammutusmiehenä sekä ensivastevastaavana. Hälytyksille lähden aina vapaapäivinäni, kun lastenhoidollinen tilanne antaa siihen mahdollisuuden.

Olen innovatiivinen luonne ja rakastan kehittää ja keksiä uusia ratkaisuja ja näkökulmia asioihin! Politiikassa olen uusi kasvo, mutta pidän haasteista ja asioiden edistämisestä, joten päätin lähteä mukaan nyt, kun opinnot ovat päättyneet ja aikaa löytyy taas paremmin.

Yhdenvertaisuus

Olen yhdenvertaisuuden puolestapuhuja. Oman kokemukseni pohjalta sydäntäni lähellä ovat vammaiset ja neuropsykiatriset lapset sekä aikuiset.
Haluan edistää heidän ja heidän perheidensä palveluita sekä taloudellisia tukia, kuten omaishoidontukea, lomituspaikkojen järjestelyitä ja laadun varmistamista- unohtamatta kotiin tarvittavien palveluiden saatavuutta.
Pidän tärkeänä sitä, että kaikilla olisi mahdollisimman yhdenvertainen mahdollisuus hyvään elämään ja osallisuuteen yhteiskunnassa.

Sosiaali- ja terveyspalvelut

Ratamon aloittaessa pyrin sosiaali- ja terveyspalveluiden lisäämiseen kunnassamme.
"Yhdeltä luukulta"- periaate edistää mielestäni kansalaisten palveluiden hakemista, saamista ja yhteisten hoitolinjojen luomista. Uskon vakaasti, että tämä tulee olemaan pidemmällä aikavälillä myös kustannustehokasta.

Lapsiperheet

Lapsiperhearki on ihanaa, mutta samalla hektistä ja usein myös taloudellisesti haastavaa. Monesti vanhemmat ovat jaksamisensa äärirajoilla, samalla kun lapset kaipaisivat virikkeitä lisää.
Tavoitteenani on lapsiperheiden palveluiden lisääminen ja niiden saamisen helpottaminen arjen haasteisiin. Tämän toteuttamiseksi kaivataan innovatiivista otetta ja eri toimijoiden (kuten oppilaitokset, järjestöt, yhdistykset) välistä yhteistyötä, jotta kustannukset pysyisivät alhaisina tulevaisuudessakin.