Esa Pitkänen

Kuopio
KM, erityisopettaja, 63

Hei!
Olen ehdolla hoitamaan yhteisiä asioitamme seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Kokemusta tähän tehtävään on karttunut vuodesta 2005 tähän valtuustokauteen. Olen ollut kolme kautta kaupunginvaltuutettuna sekä perusturva- ja terveyslautakunnan jäsenenä ja yhden kauden hyvinvoinnin edistämisen lautakunnassa varapuheenjohtajana sekä Pohjois-Savon liiton valtuustossa, missä olin osan aikaa ryhmän varapuheenjohtajanana. Tällä hetkellä olen myös Pohjois-Savon opiston ja Setlementti Puijolan hallituksissa.
Koulutukseni ja työni ovat kasvatuksen ja psykologian alalta, varhaiskasvatuksesta aikuiskoulutukseen. Ihmisläheinen työ ja toiminta ovat minulle luontevia. Olin perheeni, johon kuuluu neljä aikuista lasta puolisoineen sekä lastenlapset, tuella edesmenneiden vanhempieni omaishuoltajana ja-hoitajana.
Olen edelleen kiinnostunut hoitamaan kasvatuksen ja koulutuksen, perheiden, lasten ja nuorten asioita. Kunta on kuitenkin kokonaisuus ja sen toimia sekä palveluita tulee tarkastella suhteessa toisiinsa. On tärkeää pyrkiä talouden tasapainoon, jolloin on mahdollista tuottaa hyvinvointia ja huolehtia niistä, jotka tarvitsevat huolenpitoa.

Vaaliteemat

TASAPAINOINEN ARKI KOTIKAUPUNGISSA

Tasapainoinen arki inhimillisessä elämässä sekä kaupungin toimissa ja palveluissa toteutuu, kun panostetaan

* kuntatalouteen, jolloin voidaan pitää huolta heistä, jotka tarvitsevat