Antti Yli-Hynnilä

Kuortane
maatalousyrittäjä, 31

Olen 30-vuotias maatalous yrittäjä ja olen toiminut yhden kauden kunnanvaltuustossa sekä päässyt kunnanhallitukseen tekemään ja valmistelemaan jo erilaisia päätöksiä. Kotona asustaa itseni lisäksi 4v tytär, joten lapsiperheen arki on tullut tutuksi omassa elämässä sekä kunnallispäättäjän silmissä sivistyslautakunnnan näkövinkkelistä. Työnkuva on lypsykarjan pyöritys maatalousyhtymänä ja tilalla työskentelee meidän 3 yrittäjän lisäksi kaksi vakituista työntekijää, joten ymmärrys maatalouden alaan, kotimaisen ruoan tärkeyteen ja työnantajan rooliin on hallussa.

Vaaliteemat

Perheiden, työikäisten ja vanhusten viihtyminen Kuortaneella

Laadukas kouluverkko, varhaiskasvatus ja perhepalvelut. Hyvät harrastemahdollisuudet kaikenikäisille sekä työpaikka tarjonta ja turvalliset liikenneyhteydet muualla työssä kulkeville. Vanhusten laadukas hoito oli sitten kyseessä vanhainkoti tai kotona asuminen.

Itsenäinen Kuortane

Säilyttää kunnan hyvä taloustasapaino ja luoda sekä ylläpitää olemassa olevia työpaikkoja.

Tieverkoston turvallisuus ja kunnossapito

Ylläpitää hyvää tieverkostoa keskustasta sivukylille ja luoda turvalliset olosuhteet tiellä liikkujille olipa kyseessä kevyt-, henkilöauto- tai raskasliikennne.