Jari Ala-Lahti

Kuortane
TL, lukion lehtori, 58

Olen 59-vuotias lukion lehtori, teologian lisensiaatti ja kauppatieteiden maisteri. Olen koti-, katsomus- ja isänmaajuuristani ylpeä, lapsuuteni ja nuoruuteni keskikokoisella maa-, karja- ja metsätaloutta harjoittavalla etelä-pohjalalaistilalla varttunut talonpoika. Olen elämäni lukenut Seinäjokikeskeistä maakuntalehti Ilkkaa. Poliittisena esikuvanani pidän Kullervo Rainiota, joka oli monialainen innostava opettaja, luottamusta herättävä, periksiantamaton ja poliittisesti yhteistyökykyinen liberaali arvopoliitikko ja tiedemies. Hän oli Pirkkalan koulusosialismikokeilun paljastaja, Reporadion vastustaja ja fasistiksi haukkuneiden taistolaiskommunistien hirttolistalla. Harrastuksista mainittakoon mm. musiikki, viranomaisiakin palveleva monipuolinen harrasteilmailu, Vapepa, maanpuolustus, kirkon uudistaminen, partio, metsänhoito ja matkailu.

Vaaliteemat

Koti

Lupaan puolustaa koteja niitä hajottavia taloudellisia, sosiaalisia ja ideologis-kulttuurisia uhkaajia vastaan.

Uskonto ihmisyysvoimana

Lupaan puolustaa vapautta uskontoon. Jatkan maltillista protestanttista lasten, nuorten ja aikuisten hengellisen turvallisuuden puolustamista. Uskonnonvapaus tarkoittaa oikeutta olla ihminen. Kun vilkaisen tupani seinällä olevaa Kuortaneen kotikirkon kuvaa tiedän, että olen ihminen enkä eläin.

Isänmaa

Lupaan puolustaa isänmaata. Vuoden 1984 varusmiespalveluksesta alkanutta reservin aktiivista turvallisuustyötä jatkaen haluan pitää kotimaan vapaana ja vauraana. Vapaa isänmaa on kansan kaiken toiminnan (tieteet, taiteet, demokratia jne.) perusta.